Bu araştırmada, aday öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışlarının belirlenmek ve bu anlayışlarının cinsiyet, öğretim programını benimseme ve uygulama değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2012-2013 öğretim yılında Trabzon il ve ilçelerindeki okullarda göreve yeni başlayan aday öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma, evrende ulaşılabilen 245 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerinin toplanmasında, özgün formu Chan ve Eliot (2004)’a ait olan ve Türkçe’ye uyarlaması Aypay (2011) tarafından yapılan “Öğretme-Öğrenme Anlayışları” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Bonferroni testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketle, aday öğretmenlerin yapılandırmacı anlayışı güçlü bir şekilde benimsedikleri, geleneksel anlayışı ise benimsemedikleri anlaşılmıştır. Aday öğretmenlerin öğretim programını benimseme ve uygulama düzeyleri artıkça yapılandırmacı anlayışı daha çok benimsedikleri, öğretim programını benimseme ve uygulama düzeyleri azaldıkça geleneksel anlayışa doğru bir kayma gösterdikleri tespit edilmiştir. Araştırmada aday öğretmenlerin yapılandırmacı ve geleneksel öğretme-öğrenme anlayışlarının cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to determine novice teachers’ teaching-and learning approaches and investigate whether there are meaningful differences between their teaching-learning approaches and gender, adoption of curriculum and application variables. Survey model was utilized in the study. Universe of the study consist of novice teachers who were newly appointed to schools in Trabzon city center and its districts in 2012-2013 academic year. Study was carried out with reached 245 teachers’ participation from the universe. In order to collect data “Teaching-Learning Approaches Scale” which was originally developed by Chan & Elliot (2004) and adapted to Turkish by Aypay (2011) was utilized. Mean scores, frequencies, percentages, independent groups t tests, one way variance analysis and Bonferroni tests were employed for data analysis. According to findings, it is determined that novice teachers have adopted the constructivist approach strongly compare to traditional approach in education. It was found that when the level of curriculum adoption and application increases novice teachers adoption level of constructivist teaching approach increases. Similarly, when the level of curriculum adoption and application decreases then novice teachers’ slip towards traditional approach. In the study it was also determined that there is no meaningful difference between teachers’ constructivist and/or traditional approaches and gender variable.
Other ID | JA54YV73TR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |