Bu çalışmada öğretmenlerin destekleme kurslarıyla ilgili görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Ortaokul ve liselerde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı başında uygulanmaya başlanan destekleme kurslarıyla ilgili 3 ortaokul ve 3 liseden toplam 51 öğretmen görüşü görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemiyle yapılan bu araştırmayla ortaya çıkarılan öğretmen görüşleri betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre kurslarda görev almanın en önemli sebebi ek ders ücreti olmuştur. Elde edilen bir diğer sonuca göre, kurslarda yaşanan en önemli sorunun materyal eksikliği olduğu görülmüştür. Elde edilen görüşlerin destekleme kurslarının daha etkili, verimli ve sistemli bir şekilde uygulanması bağlamında idarecilere, öğretmenlere ve velilere ışık tutacağı düşünülmektedir.
In this study, the aim is to present the opinions of the teachers about the supportive courses. The opinions of 51 teachers from 3 middle schools and 3 high schools were obtained with interview forms about the supportive courses that are being applied from the beginning of 2014- 2015 education year period, in middle schools and high schools. In this study which was conducted using the case study method of quantitative research approaches, the teacher opinions were analyzed by using the descriptive methods. According to the findings obtained through the results, it’s been found out that the most important reason to participate in the courses is the additional course fees. According to another result obtained from the study, it’s been found out that the most common problem in these courses is the lack of materials to use. It is expected that the obtained opinions will light the way for the administrators, teachers and parents in terms of more effective, efficient and systematical application of the courses.
Other ID | JA54YG56AK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |