In this study, the views and practices of science and technology teachers and preservice teachers about the 3 rd, 4 th and 7 th of these seven principles focused on. These principles that mentioned consist active learning, giving prompt feedbacks to students and tolerated towards different talents and learning styles. The sample of the study consist of 106 pre-service teachers studying in 2nd and 4th classes at department of science teacher education and 11 science and technology teachers. In this study, descriptive-survey method was used. With this method it was determined that the views and practices of science and technology teachers and pre-service teachers about these principles. In the items of all principles it was determined that pre-service science teachers who studying 2nd and 4th classes have more positive views than science and technology teachers in the result of this study. In addition, in terms of gender, it was determined that women have more positive views than men.
Bu araştırmada fen ve teknoloji öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin 3., 4. ve 7. ilkeleri hakkındaki görüşlerinin ve uygulamalarının üzerinde durulmuştur. Bahsedilen bu üç ilke aktif öğrenmeyi, anlık geribildirimler verilmesini, farklı yetenek ve öğrenme stillerine karşı toleranslı olmayı içermektedir. Araştırmanın örneklemi, fen bilgisi öğretmenliği 2. ve 4. sınıfında öğrenim gören 106 öğretmen adayı ve 11 fen ve teknoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada betimleme- tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemle öğretmenler ve öğretmen adaylarının bu üç ilke hakkındaki görüşleri ve uygulamaları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda ele alınan ilkelerin maddelerinde 2. ve 4. sınıf fen ve teknoloji öğretmen adaylarının öğretmenlere göre daha olumlu görüşler bildirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyet bakımından bayanların daha olumlu görüş bildirdikleri saptanmıştır.
Other ID | JA55AD82YG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Submission Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 1 |