Bu çalışma; ilköğretimin altıncı sınıf fen ve teknoloji (fen bilgisi) dersi elektrik ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, bu bilgilerin kalıcılığına etkisini belirlemek ve animasyonlar hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Erzurum merkezde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören deney grubu (DG) (n=21) ve kontrol grubu (KG) (n=22) olan 43 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma; 2005- 2006 öğretim yılında gerçekleşmiştir. Deney grubu öğrencilerine animasyon destekli öğretmen merkezli öğretim, kontrol grubundaki öğrencilere ise düz anlatım yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; ilköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi elektrik ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerinin kalıcılığına olumlu yönde etki yaptığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, animasyon gruplarındaki(deney grubundaki) öğrencilerin animasyonların kullanımıyla ilgili olumlu görüşler ifade ettikleri belirlenmiştir.
This study is carried out to determine the effect of using animation on students’ academic achievement and retention of this achievement in curriculum of science and technology in sixth grade primary school and it is also carried out to determine students’ perspectives about animation. The sample of this research consists of 43 students studying in sixth grades in primary school with computer hardware which is in the Erzurum city depending on the Ministry of National Education. The study is carried out by using two different teaching methods. The first of these methods is animation-supported teacher-centered teaching method (experimental group) and the other is teacher-centered teaching method (control group). There is 21 students in the experimental group and 22 students in the control group. The research is applied in 2005-2006 academic year. Result of the study reveals that use of animation in Science and Technology in primary schools has a statistically significant effect on students’ academic achievement, retention of knowledge. In addition, it is determined that the students in experimental groups have positive thoughts about the use of animation.
Other ID | JA55BE95RC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |