Bu çalışmada, Türkçe öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanma öz yeterliliklerine dair inançları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, hâlen devam eden ya da geçmişte olan bir durumu olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi bölümünde okuyan öğrencilerden kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle seçilen 70 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri Şahin (2009) tarafından geliştirilen Eğitsel İnternet Kullanım Öz Yeterliği İnançları Ölçeği ile toplanmıştır. Kullanılan ölçme aracı beşli Likert tipindedir ve yirmi sekiz maddeden oluşan bir formdur. Araştırmada toplanan veriler SPSS 16.0 paket programında çözümlenmiş ve araştırmanın yöntemine bağlı olarak ki kare ve t testi teknikleriyle analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Türkçe öğretmeni adayları eğitsel internet kullanma öz yeterlilikleri konusunda kendilerinin yeterli olduğuna inanmaktadırlar.
In this study, self-efficacy of preservice Turkish teachers to educational internet usage has been investigated. In this research, we used screening model aiming to describe a status in past or present. In this study, 70 selected students by easily accessible sampling techniques participated from department of Turkish education, Faculty of Education of Atatürk University. The data of the research, collected by the belief scale self-sufficiency which improved by the confidence of using educational internet of the Şahin (2009). The type of Likert-scale measurement instrument and the form of twenty-eight-item Likert-scale applied. The collected data of the study analyzed by the SPSS 16.0 package program and depended on the methods of investigation analyzed by chi-square and t test techniques. According to the results of the received data, the candidates of Turkish teachers are confident on self-sufficiency of using educational internet.
Other ID | JA55BD42BG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |