Bu çalışmanın amacı ortaöğretim programlarına yeni eklenen nanoteknoloji konularıyla ilgili ortaöğretim öğrencilerinin tutumlarını tespit etmek amacıyla geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu anlamda öncelikle taslak ölçek geliştirme aşaması yürütülmüş ve bu aşamada ilgili programlar ve mevcut tutum ölçekleri incelenerek öncül maddeler hazırlanmıştır. Taslak ölçek için uzman görüşlerine başvurularak gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Ölçek 4'lü likert tipinde olup Trabzon ilindeki 6 farklı lisede öğrenim gören toplam 454 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Ölçeğin son şekli açımlayıcı faktör analiziyle ortaya çıkarılmış olup Cronbach-Alfa iç tutarlık katsayısı ise 0,88 olarak tespit edilmiştir. Ulaşılan bulgular doğrultusunda ölçeğin iki alt faktöre sahip olduğu belirlenmiştir. Faktör 1 maddelerinin faktör yük değerleri 0,65-0,82 arasında ve faktör 2 maddelerinin faktör yük değerleri 0,71-0,78 arasında değiştiği belirlenmiştir. Geliştirilen ölçeğin öğretmenler ve araştırmacılar tarafından kullanılabileceği düşünülmekte ve önerilmektedir.
The aim of this paper is to develop a 'valid and reliable nanotechnology attitude scale' to identify the attitudes of high school students to nanotechnology. In this manner, first of all a draft scale was developed in terms of an expert’s opinions and related literature. The draft form of scale was applied to 454 high school students from 6 high schools in Trabzon. Obtained data has been analyzed by using SPSS package program. Factor analysis was conducted in order to determine the construct validity and the Cronbach-Alpha, total internal reliability coefficient, of the scale was calculated as 0.88. Results indicated that the scale has two dimensions and while items of factor-1 changed between 0.65 and 0.82, items of factor-2 changed between 0.71 and 0.78. It was thought and suggested that the nature of scale was appropriate to use by teachers and researchers.
Other ID | JA55BT77ED |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 1 |