Bu çalışmanın amacı, uygulamasının zor olduğu düşünülen drama yönteminin, istendiğinde kısa sürede planlanabilir, kolaylıkla uygulanabilir nitelikte bir yöntem olduğunu ve biyoloji konularının drama yöntemiyle canlandırılabileceğini bazı örneklerle göstermektir. Bu şekilde çalışmanın öğretmenlere ve ilgili araştırmacılara drama etkinlikleri hazırlarken yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada drama yönteminin biyoloji eğitimi için öneminden bahsedilmiş ve biyoloji eğitiminde nasıl verimli kullanılabileceğinden bahsedilmiştir. Örnekler hazırlanırken 34 fen ve teknoloji öğretmen adayından biyoloji konularına yönelik drama etkinliği hazırlamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının hazırladıkları bu drama etkinlikleri arasından üç uzman tarafından seçilen örneklere çalışmada yer verilmiştir. Bu seçimler yapılırken, ilgili kazanımlara uygunluk, uygun süre kullanımı, rol sahiplerinin uyumu, drama etkinliğinin sorunsuz tamamlanmış olması, benzetimin anlaşılır olması ve seviyenin uygun olması ölçütleri dikkate alınmıştır.
The aim of this study is to demonstrate that drama is a method which can be planned in a short time and applied easily if there is a willingness to do with some biology examples. It may be guide for teachers and researchers while they are preparing drama activities. This study began with the importance of drama method in Biology discipline and explained how the method could be used effectively. It was wanted from 34 the science and technology teacher candidates to prepare a drama activity. From those activities, some of them were chosen according to their appropriateness to objectives, collaboration, time using, without problem acting and understandable style for the level of students according to three experts.
Other ID | JA55CM96FD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Submission Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |