Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinin son sınıf ikinci döneminde okutulmakta olan öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerini ve beklentilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen anket, 2009–2010 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ve öğretmenlik uygulamasına katılan 110 öğretmen adayından 89`una uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları için yararlı olduğu; ancak, , uygulama öğretmenlerine, okul koordinatörüne ve uygulama öğretim elemanlarına ilişkin var olan durum beklentiler ile karşılaştırıldığında, beklentilerinin daha üst düzeyde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, uygulama sürecinde karşılaştıkları sorunların uygulama etkinliklerinin amaçlarını gerçekleştirme düzeyini düşürdüğü ve öğretmen adaylarının beklentilerini karşılamadığı söylenebilir.
The aim of the study was to investigate the expectations and opinions of the senior prospective teachers on the course of teaching practicum. Under the light of this general aim, a researcher-made questionnaire was administered to 89 volunteer prospective classroom teachers (out of 110) attending to Ataturk University Kazım Karabekir Education Faculty in 2009-2010 academic year. The results suggested that the school field experiences and the course regarding these experiences were beneficial. However, the problems met by prospective teachers during field experiences in schools decreased the level of fulfilling the goals of the program. In that sense, the teaching practicum program and the activities in the schools were seemed to be away from meeting the expectations of prospective classroom teachers currently.
Other ID | JA55CZ66PB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |