Bu çalışmada, Genel Fizi dersinde ders dışı etkinlik olarak grup çalışması temelli proje tabanlı öğretim metodunun, üniversite öğrencilerinin grup çalışmasına karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. 2006/2007 öğretim yılında iki dönem boyunca süren çalışmanın örneklemini, Bayburt Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Birinci Sınıfa devam etmekte olan toplam 43 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Ön test son tek tek grup deney dizaynı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen (_=0.87) grup çalışmasına karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada veri çeşitliliğini sağlamak ve böylece geçerliliği artırmak için öğrencilerin grupla çalışma tutumlarının değişimini daha detaylı olarak anlamak için yedi öğrenciyle mülakat yapılmış ve rehberlik faaliyetleri esnasındaki öğretmen gözlem notlarından faydalanılmıştır. Grupla çalışma tutum ölçeği verileri istatistiksel olarak analiz edilmiş ve mülakat verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçları, ders dışı etkinlik olarak proje tabanlı öğretim metodunda grup çalışmasının kullanılmasının, öğrencilerin grup çalışmasına karşı tutumlarını olumlu etkilediğini ortaya koymuştur (t:14.92, p=0.00). Mülakat verilerinin analizi de bu bulguları desteklemektedir.
in this study, it was aimed to investigate the effect of the effect of the project based learningnzethod on the undergradziates' attitudes towards team working in physics course. The sample of the research carried oztt throughout two-seınester lra2006-2007 educational year consisted of 43 science teacher P-aining students. in the research, it was used pre test post test one group experinzental design. Data instrument L=0.87) was "temiz working attitzıde scale" developed by the researchersThe developed team working attitude scale and the above mentioned tesis obtained from literature esere applied as pretest prior to the treatrnent. The same test, team working attitude scale, esas applied as posttest after the treatment. Both ta provide trianguiation, so increasing internal validity of the research, and ta understand ia detail changes iri students' attitudes of teanı working through the course, the semi structured interviews were conducted with the seven students and then they were transcribed and analyzed. In addition, teacher observational notes taken during guidance activities were used. The quantitative findings of the present research suggested that teanı working activities included in Project based learning tnethod as out class activity iri physics course affected positively students' attitudes towards team working (t=14.92, p=O.00). Alsa, it was found that the findings from the analysis of the intervie-w and the observatiotz data were consistent with the obtained quantitative finding.
Other ID | JA55EZ78JD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 2 Issue: 2 |