Bu çalışmada 7. sınıf öğrencilerinin "Dik silindirin yüzey alanını oluşturma" konusundaki soyutlama süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada grup halinde çalışan öğrencilerin paylaşılan bilgileri de (shared knowledge) incelenmiştir. Çalışma grubunu Sivas il merkezde bulunan bir devlet okulunda 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören dört 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler, maksimum örnekleme yöntemine göre matematik başarı düzeyleri; yüksek, iyi, orta ve düşük olacak şekilde seçilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama araçları, öğrencilerin konuyla ilgili soyutlama süreçlerini ortaya çıkaracak nitelikte olan üç problemin yer aldığı çalışma yaprakları, video kamera kayıtları ve yapılandırılmamış gözlem notlarıdır. Veriler RBC+C modeline göre analiz edilerek, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin silindirin yüzey alanı formülünü birlikte oluşturdukları (constructing) ve pekiştirdikleri (consolidation) görülmüştür. Ayrıca bireysel bilgiden grubun bilgisine doğru paylaşılan bilginin oluştuğuda gözlemlenmiştir.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Submission Date | October 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |