Kültürün korunması, geliştirilmesi ve devamının sağlanması, eğitimin en önemli görevleri arasındadır. Eğitimde kültürü tanıtma ve sevdirmenin yolu, daha çok edebî eserlerden yardım almaktan geçmektedir. Yetişmekte olan gençliğe okutulacak edebî eserlerin niteliği bu açıdan önemli bir işleve sahiptir. Kültürün aktarılmasını sağlayan okullarda, yetişen bireylerin algı ve anlam dünyasının oluşmasında, ders kitapları ve metinler önemli bir yer tutmaktadır. Öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen en önemli eğitim materyali olduğu göz önüne alındığında ders kitaplarının incelenmesi gerekliliğinin önemi anlaşılmış olacaktır. Bu çalışmada, 2014-2015 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okutulan ilkokul 1,2,3,4. Sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinler, tarama modeli ile incelenerek, ilettiği değerler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ayrıca çalışmada, metinlerde yer verilen değerler karşılaştırmalı olarak incelenmiş, çeşitli yorum ve önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2016 |
Submission Date | November 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |