Türkiye’de 1923 yılında Cumhuriyetin ilan edilmesiyle siyasi,
toplumsal ve ekonomik anlamla yeni bir devlet ve yönetim şekli hakim olmuştur.
Bu yeni devlette eğitim üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Osmanlı
İmparatorluğunun özellikle son 150 yılındaki değişme ve gelişmelerin ardından
1923 yılında Türkiye’de “Cumhuriyet Rejimi” ne geçişle birlikte, Türk
toplumunda yeni devlet anlayışı doğrultusunda yetiştirilecek bireylere
kazandırılması düşünülen temel niteliklerde önemli ve köklü değişimlerin
meydana gelmesi, Türk Toplumunun içinden geçtiği sürecin doğal bir sonucu
olarak görülmelidir. Cumhuriyet idaresinin, eğitim yoluyla yetiştirilecek
bireylere kazandırılmasını düşündüğü temel nitelikler, dönemin eğitim
politikaları doğrultusunda yeni nesillerden beklentilerini ve devletin
hedeflediği yeni insan modelinin özelliklerini ortaya koymaktadır. Bu
araştırma, Cumhuriyetin ilanıyla yeni devlette yetiştirilecek bireylere
kazandırılmasını düşünülen temel nitelikleri belirlemeyi amaçlamıştır.
Araştırmada, Cumhuriyetin ilanıyla yetiştirilecek bireylere kazandırılması
düşünülen yirmi yedi adet temel nitelik tespit edilmiştir. Cumhuriyetin
ilanıyla birlikte takip edilen eğitim politikaları ile yetiştirilecek bireylere
kazandırılması düşünülen temel nitelikler arasında ciddi bir ilişki olduğu
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | February 7, 2018 |
Acceptance Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 25 |