Bu
çalışmada iyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin işbirlikli öğrenme ve
modellerle birlikte uygulanmasının 6. sınıf fen bilimleri dersinde akademik
başarıya etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma
yaklaşımlarından ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini şehir merkezinden 72, kırsal kesimden 82
olmak üzere toplam 154 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamak
amacıyla Ön Bilgi Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT) ve İşbirlikli
Öğrenme Yöntem Görüş Ölçeği (YGÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için
betimsel ve kestirimsel istatistikler yapılmış ve etki büyüklüğüne (η2)
bakılmıştır. Çalışmada şehir merkezindeki tüm deney gruplarının kontrol grubuna
göre daha başarılı olduğu belirlenirken (p<0,05); kırsal kesimdeki gruplar
arasında anlamlı bir fark belirlenmemiştir (p>0,05). Tüm grupların
karşılaştırılmasında ise kırsal kesimdeki tüm deney gruplarının şehir
merkezindeki kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir
(p<0,05). YGÖ’den elde edilen bulgulara göre deney gruplarındaki
öğrencilerin büyük çoğunluğunun işbirlikli öğrenme ile ders işlemekten hoşnut
oldukları ve bu yöntemi sevdikleri belirlenmiştir.
: İyi bir eğitim ortamı için yedi ilke işbirlikli öğrenme okuma- yazma- uygulama modeller akademik başarı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 9, 2018 |
Acceptance Date | May 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 25 |