The aim of
this study is to investigate the reasoning of science teacher candidates on
chemical reactions, kinetic molecule theory, phase equilibrium, thermochemistry
and thermodynamics. Therefore, the study is of cross-sectional screening. 210
(180 Female, 30 Male) students enrolled in the Science Teaching program of the
Faculty of Education of Fırat University participated in the study. In this
study, thechemical reactions, kinetic molecule theory, phase equilibrium,
thermochemistry and thermodynamic sections of the Chemistry Subjects Reasoning
Test developed by Cloonan and Hutchinson (2011) were used as data collection
tools. As a result of the study, it was determined that most of the science
teacher candidates had inaccurate reasoning about the chemistry subjects
studied in this study. In the study, it was found that the participants'
reasoning about selected subjects was low and the test items for this study
group were difficult. Within the framework of the findings of the study, some
suggestions were made to the researchers who wish to work in this field in the
future about their reasoning about chemistry subjects included in the study.
Bu
çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmeni adaylarının kimyasal reaksiyonlar,
kinetik molekül teorisi, faz dengeleri, termokimya ve termodinamik
konularındaki akıl yürütmelerini incelemektir. Bu sebeple araştırma kesitsel
tarama türündedir. Çalışmaya Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi
Eğitimi programına kayıtlı 210 (180 Bayan, 30 Erkek) öğrenci katılmıştır.
Çalışmada Cloonan ve Hutchinson (2011) tarafından geliştirilmiş olan Kimya
Konuları Akıl Yürütme Testi’ninkimyasal reaksiyonlar, kinetik moleküler teorisi,
faz dengeleri, termokimya ve termodinamik bölümleri veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda fen bilgisi öğretmeni adaylarının çoğunun bu
çalışmada incelenen kimya konuları ile ilgili olarak doğru olmayan akıl
yürütmelere sahip oldukları tespit edilmiştir. Çalışmada katılımcıların seçilen
konularla ilgili akıl yürütmelerinin düşük olduğu ve bu çalışma grubu için test
maddelerinin zor olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular
çerçevesinde ileride bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara çalışma kapsamına
dâhil edilen kimya konularına ilişkin akıl yürütmeleri ile ilgili birtakım
önerilerde bulunulmuştur.
Akıl yürütme faz dengeleri fen bilgisi kimyasal reaksiyonlar kinetik molekül teorisi öğretmen adayları termodinamik termokimya
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 31, 2018 |
Acceptance Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 28 |