The purpose of this study is to examine whether darts exercises affect attention level in students between the ages of 11-13 with low attention levels.The sample group of the study consists of 20 students who were chosen objectively.The attention levels of the students were determined by applying the Bourdon attention test to both control and experimental groups before and after the six-week study period.The data are summarized by giving percentage,frequency,average and standard-deviation values.It was determined that there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group,and that there was no statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group.In the light of these findings,we can say that darts exercises positively affect the attention level of students between the ages of 11-13.
Bu çalışmanın amacı, dikkat düzeyi düşük olan 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri üzerinde dart egzersizlerinin dikkat düzeyini etkileyip etkilemediğinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu yansız olarak seçilen 20 öğrenci oluşturmaktadır. 6 haftalık çalışma sürecinin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem deney gruplarına Bourdon dikkat testi uygulanarak, öğrencilerin dikkat düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizi, yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma değerleri verilerek özetlenmiştir. Deney grubuna ait öntest – sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, kontrol grubuna ait öntest – sontest puanları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında dart egzersizlerinin, 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeyini olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | May 12, 2021 |
Acceptance Date | September 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 32 |