Türkiye’de iki kaynak öğretmen ihtiyacına karşılık vermektedir. Birincisi, açılan 97 Eğitim Fakültesinden mezun edilen öğretmen adayları, ikincisi, “pedagojik formasyon” adı altında hemen her tür fakülte veya birçok yüksekokul türünden mezun olan on binlerce öğrenciye öğretmenlik sertifikası verilerek ihtiyacın çok üstünde bir sayıyla niteliği tartışılır hale gelen öğretmen adaylarıdır. Öğretmen adaylarının seçilmesinden başlamak üzere, yetiştirilmelerinde uygulanan müfredat, o müfredatın gerçekleşmesindeki zaman dilimi, mezuniyetten sonra atanma şartları ve süreci irdelenmesi gereken hususlardır. “Nasıl bir öğretmen?”,“Donanımı neye göre, kime göre?”gibi sorularda henüz bir toplum mutabakatının sağlanamadığı günümüzde, öğretmenlik mesleğinin kutsal bir meslek mi, sıradan bir kazanç kapısı mı olduğu dahi tartışılmaktadır. Hızla değişen dünya, artan teknoloji, bilgiye kolay ve hızlı erişim, kuşaklar arası değişen anlayış farklılıkları, öğretmen niteliğini sorgular hale getirmiştir. Bu çalışmada, Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme yaklaşımı ve süreci incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | December 24, 2020 |
Acceptance Date | March 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 17 Issue: 34 |