Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Otantik Öğrenme

Year 2022, Volume: 17 Issue: 35, 1026 - 1059, 25.09.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.949021

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin karar verme becerilerine, bu derse yönelik tutumlarına etkisini ve sürece yönelik araştırmacı görüşlerini belirlemektir. Araştırmada iç içe karma desen benimsenmiştir. Çalışma grubunu iki farklı 4. sınıf şubesinde öğrenim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Karar Verme Becerisi Ölçeği, Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği ve araştırmacı günlükleri aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi, ilişkili örneklemler t-testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, Mann-Whitney U testi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin karar verme becerileri ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmacı görüşüne göre deney grubunda öğrencilerin karar verme becerilerini geliştirecek ve otantik öğrenmenin bileşenlerini işe koşacak uygulamaların sürdürüldüğü görülmüştür. Aynı çalışma grubu ile tekrarlanan otantik öğrenmeler planlanarak boylamsal araştırmaların gerçekleştirilmesi araştırmanın önerileri arasındadır.

Supporting Institution

Sakarya Üniversitesi

Project Number

2020-7-24-6

Thanks

Bu araştırma Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından 2020-7-24-6 proje numarası ile desteklenmiştir. Bu destekten dolayı teşekkür ederiz.

References

  • Akça, N., & Ata, B. (2009). Lise tarih derslerinde otantik etkinliklerin uygulanması ve sorunları. Eğitimde Yeni Yönelimler-5: Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme, Özel Tevfik Fikret Okulları, İzmir, 18 Nisan 2009. http://acikarsiv.gazi.edu.tr/index.php?menu=2&secim=10&YayinBIK=1068
  • Arslan, A., Keserci, G., Akyüz, A., & Keserci, G. (2020). Otantik öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri ve astronomiye yönelik tutumları ile çevre bilincine etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1). 55-64.
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması (Tez No. 441101) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi (Tez No. 524532) [Yayımlanmamış doktora tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Van] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Ayvacı, H. Ş., & Ayaydın, A. (2018). Bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik (STEAM). S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (3. Baskı) içinde (s. 115-135). Pegem Akademi.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi (Tez No. 584431) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Beach, K. (2017). Facilitation of authentic teaching and learning in a problem-based learning (ProQuest No. 10635677) [Doctoral dissertation, Unıversıty of Southern Calıfornıa]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Bektaş, M. (2019). Examining the teacher candidates’ metaphorical perceptions related to the notion of authentic learning, International Online Journal of Educational Sciences, 11(2), 81-99. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.02.00
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2019). Eğitim ve otantik öğrenme. B. Ata, M. Bektaş ve M. B. Horzum (Eds.). Otantik Öğrenme içinde (s. 1-48). Vize Akademik.
  • Bolger, N., Davis, A., & Rafaeli, E. (2003). Diary methods: Capturing life as it is lived. Annual Review of Psychology, 54(1), 579-616. doi: 10.1146/annurev.psych.54.101601.145030
  • Bozkurt, E. (2019, 13 Şubat). AB standartlarındaki yerli ses bariyerleri yollarda. Anadolu Ajansı. Erişim Adresi: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ab-standartlarindaki-yerli-ses-bariyeri-yollarda-/1391015
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Deneysel desenler: öntest-sontest kontrol grubu, desen ve veri analizi (5. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (24. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Pegem Akademi.
  • Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (2015). Experimental and quasi-experimental designs for research. Ravenio Books.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Chang, C. W., Lee, J. H., Wang, C. Y., & Chen, G. D. (2010). Improving the authentic learning experience by integrating robots into the mixed-reality environment. Computers & Education, 55(4), 1572-1578. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.023
  • Chillis, E. C. (2015). Enhancing critical thinking skills in alternative teacher certification programs through authentic learning experiences (ProQuest No. 3732523) [Doctoral dissertation, Capella University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of the School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • Colletti, N. E. (2011). The impact of completing authentic tasks on the development of critical thinking skills (UMI No. 3478083) [Doctoral dissertation, Capella University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları. (Çev. Ed. Y. Dede, & S. B. Demir). Anı Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi, 2014)
  • Çakır, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin biyolojik çeşitlilik konusunda bilgi düzeylerini arttırmak için otantik öğrenme temelli materyal tasarımı ve değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Çepni, S., Özmen, H., & Ayvacı, H. Ş. (2016). Yaşam (bağlam) temelli, beyin temelli öğrenme kuramları, 21. yüzyıl becerileri ve FETEMM yaklaşımı ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları. S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (13. Baskı) içinde (s. 121-190). Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Davison, G. (2011) Investigating the relationships between authentic assessment and the development of learner autonomy. (Doctoral thesis, Northumbria University). http://nrl.northumbria.ac.uk/2354/
  • Demirci, C. (2003). Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 137507) [Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Deveci, İ. (2018). E-STEM (girişimcilik, fen, teknoloji, mühendislik, matematik). S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (3. Baskı) içinde (s. 137-168). Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1929). My pedagogic creed. Journal of the National Education Association, 18(9), s. 291-295.
  • Dilmaç, S. (2012). Otantik değerlendirme yaklaşımlarının ortaöğretim öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarına etkisi (Tez No. 319682) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Doğan-Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması (Tez No. 417576) [Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Ersoy, A. (2015). Doktora öğrencilerinin ilk nitel araştırma deneyimlerinin günlükler aracılığıyla incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 549-568. https://doi.org/10.14527/pegegog.2015.030
  • Estes, T. S. (2016). From the use of performance tasks to the user of performance tasks: Authentic learning and assessment experiences in middle schools (ProQuest No. 10131732) [Doctoral dissertation, Aurora University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8. Baskı). McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Franetovic, M. (2011). A higher education case: Millennial experience toward learning in a virtual world designed as an authentic learning environment (UMI No. 3503911) [Doctoral dissertation, Wayne State University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması (Tez No. 458657) [Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güner, M. (2016). Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi (Tez No. 432430) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güneş, G., Arıkan, A., & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic ınformation system (GIS). Participatory Educational Research, 7(3), 247-264. http://dx.doi.org/10.17275/per.20.45.7.3
  • Gürdoğan, M. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği (Tez No. 385908) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güvenç, H. (2011). Çalışma günlüklerinin 6. sınıf öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41). 206-218. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87398
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi (Tez No. 426417) [Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi-Malatya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Hastürk, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi (Tez No. 336109) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles forauthentic learning environments and tasks. In: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-LEARN), Honolulu, Hawaii, USA.
  • Herrington, J., & Oliver, R. (2000). An instructional design framework for authentic learning environments. Educational Technology Researchand Development, 48(3), 23-48. Erişim adresi: https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF02319856.pdf
  • Herrington, J., Reeves, T.C., & Oliver, R. (2010). A guide to authentic e-learning. Routledge.
  • Hess, J., & Wulf, V. (2009, June). Explore social behavior around rich-media: a structured diary study. In Proceedings of the 7th European Conference on Interactive TV and Video (pp. 215-218). ACM.
  • Horzum, M. B., & Bektaş M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 341-60. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/806944
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Tez No. 458531) [Yayımlanmamış doktora tezi, Erzincan Üniversitesi-Erzincan] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Jagielski, D. M. (2016). Beyond the four walls: Examining the use of authentic learning modules (ProQuest No. 10108639) [Doctoral dissertation, Arizona State University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Johnson, R. B., Onwuegbuzie, A. J., & Turner, L. A. (2007). Toward a definition of mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(2), 112-133. https://doi.org/10.1177%2F1558689806298224
  • Karabulut, H. (2018). Teknoloji destekli otantik öğrenme aktivitelerinin öğrencilerin fen öğrenmelerine, fene yönelik tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi (Tez No. 533523) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karaçallı (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 286744) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi-Burdur] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karakoç, B. (2016). Otantik görev odaklı uygulamaların yabancı dil eğitimine etkisinin incelenmesi (Tez No. 441096) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kinay, İ. (2015). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisinin incelenmesi (Tez No. 398395) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kinay, İ., & Bağçeci, B. (2016). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının işbirlikli karar alma istekliliklerine etkisinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(9). 513-524. doi: 10.7827/TurkishStudies.9548
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Tez No. 298532) [Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Koçyiğit-Gürbüz, M. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli öğrenme yaklaşımı altında oran-orantı kavramlarını oluşturma süreçlerinin incelenmesi: APOS teorisi (Tez No. 497361) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Koksal, H. (2019). An exercise regarding values education with an authentic learning approach. International Online Journal of Educational Sciences, 11 (4),1. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.04.021
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning. Routledge
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause Learning Initiative, 1(2007), 1-12. http://www.lmi.ub.edu/cursos/s21/REPOSITORIO/documents/Lombardi_2007_Authentic_learning.pdf
  • Marull, C., & Kumar, S. (2020). Authentic language learning through telecollaboration in online courses. TechTrends, 64, 628-635. https://doi.org/10.1007/s11528-020-00488-2
  • MEB. (2018). 2018 fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (Second Edition). Sage Publications.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian: A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1), 1-3.
  • Misdi, M. (2020). E-portfolio as an authentic learning assessment in a response to covid-19 outbreak in Indonesian higher education: Toward critical student-writers. Research and Innovation in Language Learning, 3(2), 123-144. 58-162 http://dx.doi.org/10.33603/rill.v3i2.3565
  • Newmann, F. M., King, M. B., & Carmichael, D. L. (2007). Authentic instruction and assessment. Iowa: Departement of Education
  • Nicaise, M., Gibney, T., & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94. https://doi.org/10.1023/A:1009477008671
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde sistem dinamiği yaklaşımının tutuma, başarıya ve farklı becerilere etkisinin araştırılması (Tez No. 226872) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: bir eylem araştırması (Tez No. 538495) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Petty, R. E., & Wegener, D. T. (1998). Attitude change: multiple roles for persuasion variables. In DT Gilbert, ST Fiske, en G. Lindzey (eds.), The Handbook of Social Psychology. 323-390. McGraw-Hill.
  • Revington, S. (2019). Authentic learning. (29.09.2019) http://authenticlearning.weebly.com/the-essentials.html
  • Rink, B. (2020). Mobilizing theory through practice: authentic learning in teaching mobilities. Journal of Geography in Higher Education, 44(1), 108-123. https://doi.org/10.1080/03098265.2019.1695107
  • Sever, I. (2018). Dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Tez No. 524006) [Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2019). İlkokul öğrencileri için karar verme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(1), 662-692. doi: 10.14812/cufej.533443
  • Spector, J. M. (2018). Future Trends of Designing Learning in the Global Context. T. W. Chang., & R. Huang. (Eds.). Authentic Learning Through Advances in Technologies. (pp. 205-216). Springer.
  • Tobin, K. (1997). Alternative perspectives on authentic learning environments in elementary science. International Journal of Educational Research, 27(4), 303-310. https://doi.org/10.1016/S0883-0355(97)90012-4
  • Tutar, H. (2016). Sosyal psikoloji (3. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Tüccar, H. (2018, 07 Ocak). Nilüfer haberleri: Türkiye’de ilk defa ‘ışık kirliliği’ ölçümü yapıldı. Hürriyet. Erişim Adresi: http://www.hurriyet.com.tr/turkiyede-ilk-defa-isik-kirliligi-olcumu-yap-40702258
  • Wati, M., Sutiniasih, N., Mahtari, S., & Annur, S. (2020, Haziran). Developing of physics teaching materials based on authentic learning to train problem-solving skills. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1567, No. 3, p. 032084). IOP Publishing.
  • Widowati, A., Nurohman, S., & Anjarsari, P. (2017). Developing science learning material with authentic inquiry learning approach to improve problem solving and scientific attitude. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 6(1). 32-40. Erişim adresi: https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jpii/article/viewFile/4851/6301
  • Yeen-Ju, H. T. (2012). Authentic learning principles in a web-based student-centred learning environment (UMI No. 1585770) [Master dissertation, Multimedia University (Malaysia)]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması (Tez No. 635678) [Yayımlanmamış doktora tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi-Afyon] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Yıldız, M. (2018). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi (Tez No. 491285) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi-Bartın] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
Year 2022, Volume: 17 Issue: 35, 1026 - 1059, 25.09.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.949021

Abstract

Project Number

2020-7-24-6

References

  • Akça, N., & Ata, B. (2009). Lise tarih derslerinde otantik etkinliklerin uygulanması ve sorunları. Eğitimde Yeni Yönelimler-5: Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme, Özel Tevfik Fikret Okulları, İzmir, 18 Nisan 2009. http://acikarsiv.gazi.edu.tr/index.php?menu=2&secim=10&YayinBIK=1068
  • Arslan, A., Keserci, G., Akyüz, A., & Keserci, G. (2020). Otantik öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri ve astronomiye yönelik tutumları ile çevre bilincine etkisinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1). 55-64.
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması (Tez No. 441101) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi (Tez No. 524532) [Yayımlanmamış doktora tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Van] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Ayvacı, H. Ş., & Ayaydın, A. (2018). Bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik (STEAM). S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (3. Baskı) içinde (s. 115-135). Pegem Akademi.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi (Tez No. 584431) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Beach, K. (2017). Facilitation of authentic teaching and learning in a problem-based learning (ProQuest No. 10635677) [Doctoral dissertation, Unıversıty of Southern Calıfornıa]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Bektaş, M. (2019). Examining the teacher candidates’ metaphorical perceptions related to the notion of authentic learning, International Online Journal of Educational Sciences, 11(2), 81-99. https://doi.org/10.15345/iojes.2019.02.00
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2019). Eğitim ve otantik öğrenme. B. Ata, M. Bektaş ve M. B. Horzum (Eds.). Otantik Öğrenme içinde (s. 1-48). Vize Akademik.
  • Bolger, N., Davis, A., & Rafaeli, E. (2003). Diary methods: Capturing life as it is lived. Annual Review of Psychology, 54(1), 579-616. doi: 10.1146/annurev.psych.54.101601.145030
  • Bozkurt, E. (2019, 13 Şubat). AB standartlarındaki yerli ses bariyerleri yollarda. Anadolu Ajansı. Erişim Adresi: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ab-standartlarindaki-yerli-ses-bariyeri-yollarda-/1391015
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Deneysel desenler: öntest-sontest kontrol grubu, desen ve veri analizi (5. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (24. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Pegem Akademi.
  • Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (2015). Experimental and quasi-experimental designs for research. Ravenio Books.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Chang, C. W., Lee, J. H., Wang, C. Y., & Chen, G. D. (2010). Improving the authentic learning experience by integrating robots into the mixed-reality environment. Computers & Education, 55(4), 1572-1578. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.023
  • Chillis, E. C. (2015). Enhancing critical thinking skills in alternative teacher certification programs through authentic learning experiences (ProQuest No. 3732523) [Doctoral dissertation, Capella University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of the School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • Colletti, N. E. (2011). The impact of completing authentic tasks on the development of critical thinking skills (UMI No. 3478083) [Doctoral dissertation, Capella University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları. (Çev. Ed. Y. Dede, & S. B. Demir). Anı Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi, 2014)
  • Çakır, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin biyolojik çeşitlilik konusunda bilgi düzeylerini arttırmak için otantik öğrenme temelli materyal tasarımı ve değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Çepni, S., Özmen, H., & Ayvacı, H. Ş. (2016). Yaşam (bağlam) temelli, beyin temelli öğrenme kuramları, 21. yüzyıl becerileri ve FETEMM yaklaşımı ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları. S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (13. Baskı) içinde (s. 121-190). Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Davison, G. (2011) Investigating the relationships between authentic assessment and the development of learner autonomy. (Doctoral thesis, Northumbria University). http://nrl.northumbria.ac.uk/2354/
  • Demirci, C. (2003). Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 137507) [Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Deveci, İ. (2018). E-STEM (girişimcilik, fen, teknoloji, mühendislik, matematik). S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (3. Baskı) içinde (s. 137-168). Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1929). My pedagogic creed. Journal of the National Education Association, 18(9), s. 291-295.
  • Dilmaç, S. (2012). Otantik değerlendirme yaklaşımlarının ortaöğretim öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarına etkisi (Tez No. 319682) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Doğan-Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması (Tez No. 417576) [Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Ersoy, A. (2015). Doktora öğrencilerinin ilk nitel araştırma deneyimlerinin günlükler aracılığıyla incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 549-568. https://doi.org/10.14527/pegegog.2015.030
  • Estes, T. S. (2016). From the use of performance tasks to the user of performance tasks: Authentic learning and assessment experiences in middle schools (ProQuest No. 10131732) [Doctoral dissertation, Aurora University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8. Baskı). McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Franetovic, M. (2011). A higher education case: Millennial experience toward learning in a virtual world designed as an authentic learning environment (UMI No. 3503911) [Doctoral dissertation, Wayne State University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması (Tez No. 458657) [Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güner, M. (2016). Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi (Tez No. 432430) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güneş, G., Arıkan, A., & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic ınformation system (GIS). Participatory Educational Research, 7(3), 247-264. http://dx.doi.org/10.17275/per.20.45.7.3
  • Gürdoğan, M. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği (Tez No. 385908) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Güvenç, H. (2011). Çalışma günlüklerinin 6. sınıf öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41). 206-218. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87398
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi (Tez No. 426417) [Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi-Malatya] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Hastürk, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi (Tez No. 336109) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles forauthentic learning environments and tasks. In: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-LEARN), Honolulu, Hawaii, USA.
  • Herrington, J., & Oliver, R. (2000). An instructional design framework for authentic learning environments. Educational Technology Researchand Development, 48(3), 23-48. Erişim adresi: https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/BF02319856.pdf
  • Herrington, J., Reeves, T.C., & Oliver, R. (2010). A guide to authentic e-learning. Routledge.
  • Hess, J., & Wulf, V. (2009, June). Explore social behavior around rich-media: a structured diary study. In Proceedings of the 7th European Conference on Interactive TV and Video (pp. 215-218). ACM.
  • Horzum, M. B., & Bektaş M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 341-60. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/806944
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Tez No. 458531) [Yayımlanmamış doktora tezi, Erzincan Üniversitesi-Erzincan] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Jagielski, D. M. (2016). Beyond the four walls: Examining the use of authentic learning modules (ProQuest No. 10108639) [Doctoral dissertation, Arizona State University]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Johnson, R. B., Onwuegbuzie, A. J., & Turner, L. A. (2007). Toward a definition of mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(2), 112-133. https://doi.org/10.1177%2F1558689806298224
  • Karabulut, H. (2018). Teknoloji destekli otantik öğrenme aktivitelerinin öğrencilerin fen öğrenmelerine, fene yönelik tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi (Tez No. 533523) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karaçallı (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 286744) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi-Burdur] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karakoç, B. (2016). Otantik görev odaklı uygulamaların yabancı dil eğitimine etkisinin incelenmesi (Tez No. 441096) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kinay, İ. (2015). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisinin incelenmesi (Tez No. 398395) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kinay, İ., & Bağçeci, B. (2016). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının işbirlikli karar alma istekliliklerine etkisinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(9). 513-524. doi: 10.7827/TurkishStudies.9548
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Tez No. 298532) [Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Koçyiğit-Gürbüz, M. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli öğrenme yaklaşımı altında oran-orantı kavramlarını oluşturma süreçlerinin incelenmesi: APOS teorisi (Tez No. 497361) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Koksal, H. (2019). An exercise regarding values education with an authentic learning approach. International Online Journal of Educational Sciences, 11 (4),1. http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2019.04.021
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning. Routledge
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause Learning Initiative, 1(2007), 1-12. http://www.lmi.ub.edu/cursos/s21/REPOSITORIO/documents/Lombardi_2007_Authentic_learning.pdf
  • Marull, C., & Kumar, S. (2020). Authentic language learning through telecollaboration in online courses. TechTrends, 64, 628-635. https://doi.org/10.1007/s11528-020-00488-2
  • MEB. (2018). 2018 fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (Second Edition). Sage Publications.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian: A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1), 1-3.
  • Misdi, M. (2020). E-portfolio as an authentic learning assessment in a response to covid-19 outbreak in Indonesian higher education: Toward critical student-writers. Research and Innovation in Language Learning, 3(2), 123-144. 58-162 http://dx.doi.org/10.33603/rill.v3i2.3565
  • Newmann, F. M., King, M. B., & Carmichael, D. L. (2007). Authentic instruction and assessment. Iowa: Departement of Education
  • Nicaise, M., Gibney, T., & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94. https://doi.org/10.1023/A:1009477008671
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde sistem dinamiği yaklaşımının tutuma, başarıya ve farklı becerilere etkisinin araştırılması (Tez No. 226872) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: bir eylem araştırması (Tez No. 538495) [Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Petty, R. E., & Wegener, D. T. (1998). Attitude change: multiple roles for persuasion variables. In DT Gilbert, ST Fiske, en G. Lindzey (eds.), The Handbook of Social Psychology. 323-390. McGraw-Hill.
  • Revington, S. (2019). Authentic learning. (29.09.2019) http://authenticlearning.weebly.com/the-essentials.html
  • Rink, B. (2020). Mobilizing theory through practice: authentic learning in teaching mobilities. Journal of Geography in Higher Education, 44(1), 108-123. https://doi.org/10.1080/03098265.2019.1695107
  • Sever, I. (2018). Dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Tez No. 524006) [Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2019). İlkokul öğrencileri için karar verme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(1), 662-692. doi: 10.14812/cufej.533443
  • Spector, J. M. (2018). Future Trends of Designing Learning in the Global Context. T. W. Chang., & R. Huang. (Eds.). Authentic Learning Through Advances in Technologies. (pp. 205-216). Springer.
  • Tobin, K. (1997). Alternative perspectives on authentic learning environments in elementary science. International Journal of Educational Research, 27(4), 303-310. https://doi.org/10.1016/S0883-0355(97)90012-4
  • Tutar, H. (2016). Sosyal psikoloji (3. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Tüccar, H. (2018, 07 Ocak). Nilüfer haberleri: Türkiye’de ilk defa ‘ışık kirliliği’ ölçümü yapıldı. Hürriyet. Erişim Adresi: http://www.hurriyet.com.tr/turkiyede-ilk-defa-isik-kirliligi-olcumu-yap-40702258
  • Wati, M., Sutiniasih, N., Mahtari, S., & Annur, S. (2020, Haziran). Developing of physics teaching materials based on authentic learning to train problem-solving skills. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1567, No. 3, p. 032084). IOP Publishing.
  • Widowati, A., Nurohman, S., & Anjarsari, P. (2017). Developing science learning material with authentic inquiry learning approach to improve problem solving and scientific attitude. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 6(1). 32-40. Erişim adresi: https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jpii/article/viewFile/4851/6301
  • Yeen-Ju, H. T. (2012). Authentic learning principles in a web-based student-centred learning environment (UMI No. 1585770) [Master dissertation, Multimedia University (Malaysia)]. ProQuest Dissertations and Theses veri tabanı.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması (Tez No. 635678) [Yayımlanmamış doktora tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi-Afyon] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Yıldız, M. (2018). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi (Tez No. 491285) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi-Bartın] Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
There are 83 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Fatih Selim Sellüm 0000-0002-4445-0324

Mustafa Bektaş 0000-0003-2992-1965

Project Number 2020-7-24-6
Publication Date September 25, 2022
Submission Date June 7, 2021
Acceptance Date June 7, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 17 Issue: 35

Cite

APA Sellüm, F. S., & Bektaş, M. (2022). İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Otantik Öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(35), 1026-1059. https://doi.org/10.35675/befdergi.949021