Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahtanın etkileşim özelliklerini kullanımlarını farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlayan bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Kayseri’nin merkez ilçelerinin milli eğitim müdürlüklerine bağlı ortaokullarda görev yapan 212 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlere 15 madde ve 3 alt boyuttan oluşan bir ölçek uygulanmıştır. Ulaşılan veriler bir istatistik paket programına girilerek analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahtaların etkileşim özelliklerini kullanma düzeyleri ve yetenek olarak etkileşim alt boyutu ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılığın olduğu, öğretmenlerin akıllı tahtaların etkileşim özelliklerini kullanma düzeyleri ve ölçek alt boyutları ile yaş ve mesleki kıdem durumu değişkeni arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, öğretmenlerin akıllı tahtaların etkileşim özelliklerini kullanma düzeyleri, yetenek olarak ve uygulamalı görsel-işitsel etkileşimlilik alt boyutları ile bilgisayar işletmenliği sertifikası ve akıllı tahta kullanım semineri değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılığın olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, which aims to examine social studies teachers' use of interactive features of smart boards in terms of different variables, the screening model, one of the quantitative research methods, was used. The sample of the study consists of 212 Social Studies teachers working in secondary schools affiliated to the national education directorates of the central districts of Kayseri in the 2021-2022 academic year. A scale consisting of 15 items and 3 sub-dimensions was applied to the teachers participating in the study. The obtained data were entered into a statistical package program and analyzed. As a result of the study; It was concluded that there was a significant difference between the level of use of interactive features of smart boards by Social Studies teachers and the interaction sub-dimension as ability and the gender variable, there was no significant difference between the level of use of interactive features of smart boards by teachers and the scale sub-dimensions and the age and professional seniority status variable, and there was a significant difference between the level of use of interactive features of smart boards by teachers, the sub-dimensions of applied visual-visual interactivity as ability and the computer operation certificate and smart board usage seminar variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish and Social Sciences Education (Diğer) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 13, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | February 26, 2024 |
Acceptance Date | October 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 19 Issue: 44 |