Türk toplumunda kadınlara yönelik
olarak yüzyıllardır süregelen ve temeli sağlam gerekçelere dayanmayıp, birtakım
örf, adet, töre gibi kavramlarla açıklanılmaya çalışılan tutum, düşünce
uygulamalar toplumun medeniyet seviyesinin ilerlemesinin önünde önemli bir
engeldir. Bu yanlış tutumlar, kadının çalışmasına karşı çıkıp bir yandan
ekonomik olarak onu erkeğe bağımlı hale getirirken, bir yandan da namus, yaşama
hakkı gibi dokunulmazlara zarar verme yoluna da başvurmak suretiyle kadınların
hak arama cesaretinin zayıflamasına neden olmaktadır. Bu nedenle, okullarda
okutulmakta olan müfredatlarda özellikle vatandaşlık eğitimi kapsamında Sosyal
Bilgiler dersi müfredatında, kadınların toplumsal değerine ve önemine yönelik
farkındalık kazandırma; öğrencileri devletin kadınlara sunduğu imkanlar ve
mağduriyet karşısında hak arama yolları konusunda bilinçlendirmeye yönelik
kazanımlara yer verilmesi son derece önemlidir. Bu çalışmada, mevcut Sosyal
Bilgiler (5-6-7. sınıf) müfredatında kadın ve kadın hakları konusunun, yeterli
düzeyde ele alınıp alınmadığı değerlendirmeye çalışılırken, hangi konulara da
yer verilmesi gerektiği noktasında öneriler getirilmeye çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | May 2, 2017 |
Acceptance Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 14 |