Bu araştırmada
Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi konuları üzerine
yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma
verilerinin analizi için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi
belirlenmiştir. Çalışmanın veri kaynağı, YÖK Ulusal Tez Veri Merkezi’nden elde
edilen 49 lisansüstü tezdir. Çalışmada ele alınan tezlerin analizi araştırmacı
cinsiyetine, danışmanın unvanına, basıldığı tarihe, yazıldığı üniversiteye,
bölümüne, düzeyine, yöntemine, çalışma grubuna, çalışma grubunun büyüklüğüne,
veri toplama araçlarına, önerilerine, anahtar kelimelerine, dizinlerine, yerli
ve yabancı kaynakça sayılarına göre yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bazı
sonuçlar şunlardır: Erkek araştırmacılar konu üzerine daha fazla tez yapımında
bulunmuşlardır. Tezler en çok Yrd. Doç. Dr. danışmanlığında yürütülmüştür.
Konuyla alakalı en fazla 2008 yılında tez yapımında bulunulmuştur. En fazla tez
Gazi Üniversitesi bünyesinde eğitim gören lisansüstü öğrenciler tarafından
yapılmıştır. Konuyla ilgili en fazla tez yapımında bulunun bölüm Sosyal
Bilgiler Öğretmenliğidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | June 17, 2019 |
Acceptance Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 18 |