Gelecek kuşaklara yerel ve evrensel değerleri
aktarmanın en önemli araçlarından birisi tarihtir. Özellikle yurt bağımsızlığı
ve bütünlüğünün önemli olduğu dönemlerde verilen ortak mücadeleyle oluşan milli
bilincin gençlere aktarılmasında tarih öğretimi önemli rol oynamaktadır.
1919-1922 sürecinde işgalcilere karşı verilen Milli Mücadele, imkânsızlıklara
rağmen başarma, fedakârlık, vatan sevgisi, bağımsızlık gibi değerleri ön plana
çıkardığından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda Milli Mücadele ve mücadelenin
zaferle sonuçlanmasını sağlayan değerlerin öğrencilere kazandırılması da son
derece önemlidir.
1914-1918 arasında gerçekleşen I. Dünya Savaşı’nın
kaybedilmesi ve imzalanan Mondros Ateşkes Antlaşması, Osmanlı Devleti’nin topraklarını
işgale açık hale getirmiştir. İşgallere karşı öncellikle yerel direnişler
başlamış, sonrasında direniş hareketi Mustafa Kemal’in liderliğinde örgütlenerek
Milli Mücadele başarıya ulaştırılmıştır. İngiltere ve Fransa’nın desteklediği
Yunanistan’a karşı kazanılan bu başarı, diğer sömürülen ülkelere örnek oluşturmuştur.
Bu çalışmada Milli Mücadeleden hareketle gelecek nesillere vatan sevgisi, bağımsızlık,
fedakârlık gibi milli ve manevi değerlerin aktarılmasının önemi ele
alınmaktadır. Makale, betimsel tarama niteliğinde olup, doküman analizi
yönteminden yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Submission Date | June 12, 2019 |
Acceptance Date | October 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 19 |