Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin, öğretmen yetkinlik düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırma modelini, ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma yöntemi oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet ve özel okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenleri, örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen (n=356) gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket (survey) tekniği uygulanarak gönüllülük esasına dayalı yüz yüze veri toplanmıştır. Katılımcılara kişisel bilgi formu ve öğretmen yetkinlik ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS25.0 paket programına girilmiş, istatistikî işlem olarak, araştırma amacı doğrultusunda oluşturulan hipotezleri test etmek için Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H Testi ve Spearman Korelasyon analizi uygulanmıştır.
Sonuç olarak beden eğitimi öğretmenlerinin yetkinlik düzeyi ortalamanın üzerinde görülürken, cinsiyet, yaş ve mesleki tecrübe değişkeni ile yeterlilik düzeyi arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu, yaş ve mesleki tecrübe ile öğrenciyi tanıma ve çevresel faktör boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2021 |
Submission Date | September 29, 2020 |
Acceptance Date | January 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |