Yazılı Basının Kalkınma Üzerindeki Etkileri: Türkiye'ye İlişkin Dönemsel Bir Analiz
Year 2020,
Volume: 5 Issue: 2, 149 - 171, 25.10.2020
Semih Serkant Aktuğ
,
Fatih Kekeç
,
Mehmet Dağ
Abstract
Kalkınma odaklı olarak hazırlanan planlar makro ekonomik hedeflere dayanmaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde kalkınma planları ve bu planların uygulamasına büyük önem verildiği görülmektedir. Kalkınma planlarında yer verilen hedefler, bu planları somut birer politika çerçevesi haline getirmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Kalkınmanın Planları kapsamında makro ekonomik hedeflerin ulusal yazılı basında sunumunu araştırmaktır. Ulusal yazılı basın bünyesinde yer alan üç adet ulusal gazetemiz 1990-2015 yılları aralık alınmıştır.Araştırma sonucunda ekonomik göstergeler konusunda kalkınma planları ile yazılı basında yer alan göstergelerin haber kaynakları ve makro ekonomik değerlerinin tutarlılık göstermediği tespit edilmiştir. Enflasyon, büyüme ve işsizlik rakamlarına bakıldığında yazılı basın unsuru gazetelerin haber kaynakları olan ulusal ve uluslararası haber ajans ve derecelendirme kuruluşlarınca farklı değerlerin ortaya çıktığı tespit edilmiştir.
References
- Akpınar, R., Taşçı, K., & Özsan, M. E. (2011). Teoride ve Uygulamada Bölgesel Kalkınma Politikalar. 2011: Ekin Yayınevi.
- Dearing, J., & Rogers, E. (2015). Dictionary of Media and Communication Studies. USA: Bloomsbury Publishing.
- Dinler, P. D. (2014). Bölgesel İktisat. Bursa: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
- Fiske, J. (2011). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Pharmakon Yayınevi.
- Han, P. D., & Kaya, P. D. (2015). Kalkınma Ekonomisi Teori ve Politika. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti.
- Kalkınma Bakanlığı. (2013). 10. Kalkınma Planı. Ankara: Kalkınma Bakanlığı.
- Kara, D. M. (2013). Bölgesel Ekonomi Teori ve Politikalar. Ankara: Orion Kitapevi.
- Keleş, R., & Mengi, A. (2017). Avrupa Birliğinin Bölge Politikaları. İstanbul: Cem Yayınevi.
- Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyaolojisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Mcquail, D., & Windahl, S. (2010). İletişim Modelleri. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları.
- Şenses, P. D. (2007). İktisat Öngörü Çalışması 2003-2023. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
- Yüksel, E. (2011). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Ankara: Çizgi Kitap Evi.
Year 2020,
Volume: 5 Issue: 2, 149 - 171, 25.10.2020
Semih Serkant Aktuğ
,
Fatih Kekeç
,
Mehmet Dağ
References
- Akpınar, R., Taşçı, K., & Özsan, M. E. (2011). Teoride ve Uygulamada Bölgesel Kalkınma Politikalar. 2011: Ekin Yayınevi.
- Dearing, J., & Rogers, E. (2015). Dictionary of Media and Communication Studies. USA: Bloomsbury Publishing.
- Dinler, P. D. (2014). Bölgesel İktisat. Bursa: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
- Fiske, J. (2011). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Pharmakon Yayınevi.
- Han, P. D., & Kaya, P. D. (2015). Kalkınma Ekonomisi Teori ve Politika. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti.
- Kalkınma Bakanlığı. (2013). 10. Kalkınma Planı. Ankara: Kalkınma Bakanlığı.
- Kara, D. M. (2013). Bölgesel Ekonomi Teori ve Politikalar. Ankara: Orion Kitapevi.
- Keleş, R., & Mengi, A. (2017). Avrupa Birliğinin Bölge Politikaları. İstanbul: Cem Yayınevi.
- Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyaolojisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Mcquail, D., & Windahl, S. (2010). İletişim Modelleri. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları.
- Şenses, P. D. (2007). İktisat Öngörü Çalışması 2003-2023. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
- Yüksel, E. (2011). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Ankara: Çizgi Kitap Evi.