BibTex RIS Cite

Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, - , 01.12.2007

Abstract

Knowledge and measurement are related terms. Marketing is an art that can be considered to be as old as the human beings and also a young social science in development. We think that correct measurements based on accurate scales are fundamental in applying quantitative methods in marketing as in other scientific branches in order to develop theories to make accurate predictions for the use of marketing management. In this essay, we consider some classical scale proposals and measurement problems, and proposals for possible improvement.

Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, - , 01.12.2007

Abstract

Bilgi ve ölçüm ilişkili kavramlardır. Pazarlama bir sanat olarak insanlık kadar eski olsa da bir bilim dalı olarak çok yeni, gelişmekte olan bir dal sayılabilir. Diğer bilim dallarında olduğu gibi, pazarlamada da gerek kuram geliştirmek için, gerekse yönetimin kullanabileceği doğru tahminler yapmak için doğru ölçeklerle yapılan doğru ölçümlerin yaşamsal önemi bilinmektedir. Bu çalışmada bazı klasik ölçek önerileri ve ölçüm sorunları üzerinde durularak olası gelişmeler irdelenecektir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç.dr.a.tansu Say This is me

Publication Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Say, D. (2007). Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 2(2).