Research Article
BibTex RIS Cite

MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2020, , 53 - 72, 01.06.2020
https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72

Abstract

İletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundan yaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidi haline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki magazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur.

References

  • Arkonaç, S.A. (2005). Psikoloji: Zihin süreçleri bilimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çaplı, B. (2002). Medya ve etik. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Dağtaş, E. (2006). Türkiye’de magazin basını. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erdoğan, İ ve K. (1990). Alemdar. İletişim ve toplum. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Eren, E. (2010). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Fiske, J. (2013). İletişim çalışmalarına giriş. Süleyman İrvan (Çev). Ankara: Pharmakon.
  • Gültekin, M. (2017). Algı yönetimi ve manipülasyon: Kanmanın ve kandırmanın psikolojisi İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Güngör, N. (2013). İletişim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Hartley, E.L., ve C.Hart (1985). Tutumlar kanaatler. Kitle haberleşme teorilerine giriş içinde (2005). Ünsal Oskay. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1982). İnsan ve insanlar. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2015). Y kuşağının radyo dinleme doyumları üzerine bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 186-202.
  • Morgan, G. Campbell. (2011). The crises of the christ. London: Hodder and Stoughton Publishers.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • Neighbors, C ve L.F.Mbilinyi. (2010). Normative misperceptions of abuse among perpetrators of intimate partner violence. Violence Against Women, 16(4), 370-386.
  • Oskay, Ü. (1998). Haberin magazinleşmesi. Atv. Siyaset Meydanı Programı. (8 Ocak 1998).
  • Oskay, Ü. (2014). Kitle iletişiminin kültürel işlevleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Özgen, M. (2004). Türkiye’de basının gelişimi ve sorunları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Schlapp, H. (2000). Gazeteciliğe giriş. Ankara: Konrad Adenauer Vakfı.
  • Tekinalp, Ş ve R, Uzun. (2013). İletişim araştırmaları ve kuramları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tokgöz, O. (1994). Temel gazetecilik. Ankara: AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Willimon, W. H. (2000). Your message here. Trusteeship, May/June, 21-24.
  • Yaşar, M. (2014). İstatistiğe yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 59-75.
Year 2020, , 53 - 72, 01.06.2020
https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72

Abstract

References

  • Arkonaç, S.A. (2005). Psikoloji: Zihin süreçleri bilimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çaplı, B. (2002). Medya ve etik. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Dağtaş, E. (2006). Türkiye’de magazin basını. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erdoğan, İ ve K. (1990). Alemdar. İletişim ve toplum. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Eren, E. (2010). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Fiske, J. (2013). İletişim çalışmalarına giriş. Süleyman İrvan (Çev). Ankara: Pharmakon.
  • Gültekin, M. (2017). Algı yönetimi ve manipülasyon: Kanmanın ve kandırmanın psikolojisi İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Güngör, N. (2013). İletişim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Hartley, E.L., ve C.Hart (1985). Tutumlar kanaatler. Kitle haberleşme teorilerine giriş içinde (2005). Ünsal Oskay. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1982). İnsan ve insanlar. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2015). Y kuşağının radyo dinleme doyumları üzerine bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 186-202.
  • Morgan, G. Campbell. (2011). The crises of the christ. London: Hodder and Stoughton Publishers.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • Neighbors, C ve L.F.Mbilinyi. (2010). Normative misperceptions of abuse among perpetrators of intimate partner violence. Violence Against Women, 16(4), 370-386.
  • Oskay, Ü. (1998). Haberin magazinleşmesi. Atv. Siyaset Meydanı Programı. (8 Ocak 1998).
  • Oskay, Ü. (2014). Kitle iletişiminin kültürel işlevleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Özgen, M. (2004). Türkiye’de basının gelişimi ve sorunları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Schlapp, H. (2000). Gazeteciliğe giriş. Ankara: Konrad Adenauer Vakfı.
  • Tekinalp, Ş ve R, Uzun. (2013). İletişim araştırmaları ve kuramları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tokgöz, O. (1994). Temel gazetecilik. Ankara: AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Willimon, W. H. (2000). Your message here. Trusteeship, May/June, 21-24.
  • Yaşar, M. (2014). İstatistiğe yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 59-75.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Emin Begtimur This is me 0000-0003-4458-3976

Nurşen Mazıcı This is me 0000-0001-9938-5956

Publication Date June 1, 2020
Submission Date October 19, 2019
Acceptance Date May 7, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Begtimur, M. E., & Mazıcı, N. (2020). MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi, 8(1), 53-72. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72
AMA Begtimur ME, Mazıcı N. MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. June 2020;8(1):53-72. doi:10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72
Chicago Begtimur, Mehmet Emin, and Nurşen Mazıcı. “MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi 8, no. 1 (June 2020): 53-72. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72.
EndNote Begtimur ME, Mazıcı N (June 1, 2020) MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi 8 1 53–72.
IEEE M. E. Begtimur and N. Mazıcı, “MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, Beykoz Akademi Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 53–72, 2020, doi: 10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72.
ISNAD Begtimur, Mehmet Emin - Mazıcı, Nurşen. “MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi 8/1 (June 2020), 53-72. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72.
JAMA Begtimur ME, Mazıcı N. MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2020;8:53–72.
MLA Begtimur, Mehmet Emin and Nurşen Mazıcı. “MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi, vol. 8, no. 1, 2020, pp. 53-72, doi:10.14514/byk.m.26515393.2020.8/1.53-72.
Vancouver Begtimur ME, Mazıcı N. MAGAZİN HABERLERİNDE İŞLENEN AİLE İÇİ SORUNLARIN OKUR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2020;8(1):53-72.