In this study, it was aimed to benefit from art in pre-school period, to love art children and to get a certain place in the minds of art. Because the child is sensitive to visual stimuli. Art education is both an intellect and an emotion. Thus, learning is more effective if stimuli during learning include multiple sensory organs. The way of life of the individuals who receive art education develops differently from the viewpoint of life and events. The way that individuals in pre-school education learn through arts education, along with the changing and developing technology in the outside world, provides artistic and scientific development of the individual positively. Within the scope of this study, it is aimed to teach the art works to the individuals by way of play using an application. In this way, important artists have been taught their works and the achievements of art education given in this period have been examined. As a result; Individuals will be provided with the ability to see themselves from a different point of view into the world by using different materials and to grow up as self-confident individuals in the foreground of their perception and creativity. Thus, an environment in which individuals who meet for the first time with school education will be able to recognize them by loving the works of the artists will be created and these works will be learned through a game technique
Bu çalışmada okul öncesi dönemde teknolojiden yararlanarak, sanatı çocuklara sevdirmek ve sanatın zihinlerinde belli bir yer edinmesini sağlamak hedeflenmiştir. Çünkü çocuk, görsel uyaranlara karşı duyarlıdır. Sanat eğitimi hem akıl hem de duygu eksenlidir. Böylece öğrenme esnasında uyaranlar birden fazla duyu organını içeriyorsa, öğrenme daha etkili olmaktadır. Sanat eğitimi alan bireylerin yaşam biçimleri, hayata ve olaylara bakış açısı diğer bireylerden farklı olarak gelişim göstermektedir. Okul öncesi dönemdeki bireylerin, sanat eğitimi alarak öğrenme biçimleri, dış dünyada değişen ve gelişen teknolojiyle birlikte hem sanatsal hem de bilimsel olarak bireyin olumlu yönde gelişimini sağlar. Bu çalışma kapsamında, bireylere sanat eserlerini bir aplikasyon kullanarak oyun yolu ile öğretmek amaçlanmıştır. Böylece, önemli ressamların eserlerini öğrenmeleri sağlanmış olup, bu dönemde verilen sanat eğitiminin kazanımları incelenmiştir. Sonuç olarak; bireylerin farklı materyalleri kullanarak, dünyaya farklı bir bakış açısından görmelerini, algılamalarını ve yaratıcılıklarının ön plana çıkarılması açısından kendine güvenen bireyler olarak yetişmeleri sağlanacaktır. Böylece okul eğitimi ile ilk kez karşılaşan bireylerin, sanatçıların eserlerini severek onları tanıdığı bir ortam oluşturulmuş olacak ve bu eserleri bir oyun tekniği ile öğrenmeleri sağlanacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 2 |