BibTex RIS Cite
Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 27 - 42, 01.06.2013

Abstract

This article is about Turkey’s trade with the Middle East and North Africa region and why it is important to build a logistic base in Egypt. Recently, export has had a big role to play in bolstering Turkey’s position in the world. Turkey has to increase its exports in order to grow further. That’s why it needs new logistic bases. These bases should not be built only at home but also abroad to cut costs and to enable the country to reach distant markets. In this respect, considering the previous studies made in this field, Egypt is thought to be a good location for a new base to be built. It has been predicted that building a new base in Egypt will help Turkey’s export grow in the region and help lessen Turkey’s dependence on other countries.

References

  • Akçetin, Eyüp (2010) “Avrupa Birliği’ne Üyelik Sürecinde Küresel Lojistik Üs Olma Yolunda Türkiye”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), s.1-14.
  • Anadolu Ajansı (tarihsiz) “Ro Ro Hattı Seferleri Yarın Başlıyor” http://www.aa.com.tr/tr/ haber/47419--ro-ro-hatti-seferleri-yarin-basliyor, Erişim tarihi: 25 Nisan 2012.
  • Antonucci, Daniele ve Stefano Manzocchi (2004) “Could Accession to the EU Make a Difference? An Empirical Assessment of Turkey’s Trade Patterns”, CNR–National Research Council Group on International Economics and Development çalıştayında sunulmuş tebliğ, Bocconi Üniversitesi, İtalya.
  • Aydın, Gülşen Teslime ve Kemal Selçuk Öğüt (2009) “Avrupa ve Türkiye’de Lojistik Köyleri”, web.itu.edu.tr/oguts/Avrupada%20ve%20T%FCrkiyede%20lojistik%20 k%F6yler.PDF, Erişim tarihi: 12 Kasım 2009.
  • Birleşmiş Markalar Derneği (2012) “Hedef Ülke Raporu: Mısır”, birlesmismarkalar. org.tr/images/UF/file/hedef-ulke-raporlari/M%C4%B1s%C4%B1r.pdf, Erişim tarihi: 17 Nisan 2012.
  • Chen, Yan ve Lili Qu. (2006) “Evaluating the Selection of Logistics Centre Location Using Fuzzy MCDM Model Based on Entropy Weight”, 6. Dünya Akıllı Kontrol ve Otomasyon Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, Dalian, Çin.
  • DEİK (2011) Mısır Ülke Raporu, Ankara.
  • DTM (2010) Dış Ticaretin Görünümü 2023 Stratejileri, Ankara.
  • Elgün, Mahmut Nevfel (2011) “Ulusal ve Uluslararası Taşıma ve Ticarette Lojistik Köylerin Yapılanma Esasları ve Uygun Kuruluş Yeri Seçimi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, XIII(II), s.203-205.
  • Erdal, Murat (2012) “Lojistik Üs Kavramı ve Türkiye Analizi”, www.utikad.org.tr/pdf/ Lojistikuskavrami.pdf, Erişim tarihi: 20 Nisan 2012.
  • Erdoğan, Murat (2012) “Nakliyeci Afrika Pazarına Mısır’dan Girecek”, www. persemberotasi.com/2012/04/nakliyeci-afrika-pazarina-misir%E2%80%99dan-girecek, Erişim tarihi: 19 Nisan 2012.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu (2008) “Comparison Of Fuzzy AHP and Fuzzy TOPSIS Methods for Facility Location Selection”, The International Journal Of Advanced Manufacturing Technology, 39(7-8), s.783-795.
  • Fratianni, Michele (2007) The Gravity Equation İn İnternational Trade, Handbook of International Business, 2nd Edition, İngiltere: Oxford University.
  • Genç, Murat Can, Seyfettin Artan ve Metin Berber (2011) “Karadeniz Ekonomik İş Birliği Bölgesinde Ticaret Akımlarının Belirleyicileri”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), s.207-224.
  • Geocat (tarihsiz) “Afrika”, www.geocat.com.tr/kitalar.php?act=KITA&ref=3, Erişim tarihi: 5 Haziran 2013.
  • Gültekin, Sadettin (2011) “Küreselleşme Çağında Dış Ticarette Rekabet için Kümelenme Stratejisi: Türkiye’nin Tarım Kümelenmesi Gerekliliği”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), s.29-40.
  • İpekyolu Kalkınma Ajansı (2011) Ortadoğu Raporu, Gaziantep.
  • İZTO (2008) Türkiye’nin Lojistik Potansiyeli ve İzmir’in Lojistik Faaliyetleri Açısından Durum Analizi Raporu, İzmir.
  • İZTO (2010) Lojistik Merkez Kavramı ve İtalya’daki Lojistik Merkezler, İzmir. Jakab, Zoltán M., Mihaly A. Kovacs ve Andras Oszlay (2001) “How Far Has Trade Integration Advanced?: An Analysis Of The Actual And Potential Trade of Three Central and Eastern European Countries”, Journal of Comparative Economics, 29(2), s.276-292.
  • Kara, Mehmet, Lütfü Tayfur ve Hamit Basık (2009) “Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), s.69-84.
  • Karagöz, Kadir ve Murat Karagöz (2009) “Türkiye’nin Küresel Ticaret Potansiyeli: Çekim Modeli Yaklaşımı”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2), s.127-144.
  • Kayıkçı, Yaşanur (2010) “A Conceptual Model for Intermodal Freight Logistics Centre Location Decisions”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(3), s.6297-6311.
  • Kılıç, Yavuz, M. Aycan Karaatlı, Fatih Demiral ve Yunus Pala, (2009) “Gelişmekte Olan Ülkelerde Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Lojistik Köyler: Türkiye Örneği”. Uluslararası Davraz Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, 24-27 Eylül 2009, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Kızıltan, Alaattin, Mustafa Ersungur ve Özgür Polat (2008) “Gümrük Birliğinin Türkiye’nin Avrupa Birliği ile İhracat ve İthalatına Etkisi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), s.83-99.
  • Lohrmann, Astrid-Marina (2000) “Development Effects of the Customs Union between Turkey and the European Union: Catching-Up or the Heckscher-Ohlin Trap?”, Russian and East European Finance and Trade, 36(4), s.26-44.
  • Milliyet Gazetesi (2009) “Afrika’nın Nüfusu 1 Milyarı Geçti” dunya.milliyet.com.tr/ afrika-nin-nufusu---milyari-gecti/dunya/dunyadetay/23.08.2009/1131262/default.htm, Erişim tarihi: 15 Mart 2012.
  • Özkaya, Hakan (2011) “İkili ve Çok Taraflı Anlaşmaların Türkiye’nin İhracatı Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(2), s.279-288.
  • Sirikijpanichkul, Ackchai ve Luis Ferreira (2006) “Solving the Conflicts in Intermodal Freight HubLocation Decisions”, 5. BEE Postgraduate Infrastructure Theme Conference’da sunulmuş tebliğ, Queensland University of Technology, Avustralya.
  • Stopford, Martin (2009) Maritime Economics, Third Edition, New York: Taylor ve Francis Group.
  • Tsamboulas, A. Dimitrios ve Seraphim Kapros (2003) “Freight Village Evaluation Under Uncertainty with Public and Private Financing”, Transport Policy, 10(2), s.141-156.
  • Turskis, Zenonas ve Edmundas Kazimieras Zavadskas (2010) “A New Fuzzy Additive Ratio Assessment Method (ARAS-F) Case Study: The Analysis Of Fuzzy Multiple Criteria in order to Select the Logistic Centers Location”, Transport, 25(4), s.423-432.
  • Tutar, Erdinç, Filiz Tutar ve Handan Yetişen (2009) “Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişmişlik Düzeyinin Seçilmiş AB Ülkeleri (Romanya ve Macaristan) İle Karşılaştırmalı Bir Analizi”, KMU İİBF Dergisi, 11(17), s.190-216.
  • TÜİK (2013) “Ülkelere Göre Dış Ticaret Verileri”, http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi. do?altid=12, Erişim tarihi: 28 Şubat 2013.
  • Wang, Shengyuan ve Peide Liu (2007) “The Evaluation Study on Location Selection of Logistics Center Based on Fuzzy AHP and TOPSIS”, Uluslararası Kablosuz İletişim, Ağ Oluşturma ve Mobil Bilgisayar Kullanım Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, Şanghay, Çin.

KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 27 - 42, 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’nin Kuzey Afrika ve Ortadoğu bölgesi ile ticareti ve Mısır’a neden bir lojistik üs kurulması gerektiği anlatılmıştır. Son yıllarda Türkiye’nin dünyada güçlü bir ekonomi olarak anılmasında ihracatının büyük bir payı vardır. Türkiye büyüme ve gelişmesini sürdürebilmek için ihracatını daha da arttırmak zorundadır. Bu nedenle lojistik üslere ihtiyacı olacaktır. Lojistik üslerin sadece ülke sınırlarında değil yurtdışında da kurulmasıyla hem maliyetler düşürülebilir hem de daha uzak pazarlara ulaşılabilir. Bu kapsamda daha önceden yapılmış çalışmalardan yararlanılarak kurulum yeri olarak Mısır düşünülmüştür. Dolayısıyla Mısır’a kurulacak bir lojistik üssün Türkiye’nin ticaretine yükselen bir ivme kazandıracağı ve bölgesel bağımlılığı azaltacağı öngörülmektedir

References

  • Akçetin, Eyüp (2010) “Avrupa Birliği’ne Üyelik Sürecinde Küresel Lojistik Üs Olma Yolunda Türkiye”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), s.1-14.
  • Anadolu Ajansı (tarihsiz) “Ro Ro Hattı Seferleri Yarın Başlıyor” http://www.aa.com.tr/tr/ haber/47419--ro-ro-hatti-seferleri-yarin-basliyor, Erişim tarihi: 25 Nisan 2012.
  • Antonucci, Daniele ve Stefano Manzocchi (2004) “Could Accession to the EU Make a Difference? An Empirical Assessment of Turkey’s Trade Patterns”, CNR–National Research Council Group on International Economics and Development çalıştayında sunulmuş tebliğ, Bocconi Üniversitesi, İtalya.
  • Aydın, Gülşen Teslime ve Kemal Selçuk Öğüt (2009) “Avrupa ve Türkiye’de Lojistik Köyleri”, web.itu.edu.tr/oguts/Avrupada%20ve%20T%FCrkiyede%20lojistik%20 k%F6yler.PDF, Erişim tarihi: 12 Kasım 2009.
  • Birleşmiş Markalar Derneği (2012) “Hedef Ülke Raporu: Mısır”, birlesmismarkalar. org.tr/images/UF/file/hedef-ulke-raporlari/M%C4%B1s%C4%B1r.pdf, Erişim tarihi: 17 Nisan 2012.
  • Chen, Yan ve Lili Qu. (2006) “Evaluating the Selection of Logistics Centre Location Using Fuzzy MCDM Model Based on Entropy Weight”, 6. Dünya Akıllı Kontrol ve Otomasyon Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, Dalian, Çin.
  • DEİK (2011) Mısır Ülke Raporu, Ankara.
  • DTM (2010) Dış Ticaretin Görünümü 2023 Stratejileri, Ankara.
  • Elgün, Mahmut Nevfel (2011) “Ulusal ve Uluslararası Taşıma ve Ticarette Lojistik Köylerin Yapılanma Esasları ve Uygun Kuruluş Yeri Seçimi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, XIII(II), s.203-205.
  • Erdal, Murat (2012) “Lojistik Üs Kavramı ve Türkiye Analizi”, www.utikad.org.tr/pdf/ Lojistikuskavrami.pdf, Erişim tarihi: 20 Nisan 2012.
  • Erdoğan, Murat (2012) “Nakliyeci Afrika Pazarına Mısır’dan Girecek”, www. persemberotasi.com/2012/04/nakliyeci-afrika-pazarina-misir%E2%80%99dan-girecek, Erişim tarihi: 19 Nisan 2012.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu (2008) “Comparison Of Fuzzy AHP and Fuzzy TOPSIS Methods for Facility Location Selection”, The International Journal Of Advanced Manufacturing Technology, 39(7-8), s.783-795.
  • Fratianni, Michele (2007) The Gravity Equation İn İnternational Trade, Handbook of International Business, 2nd Edition, İngiltere: Oxford University.
  • Genç, Murat Can, Seyfettin Artan ve Metin Berber (2011) “Karadeniz Ekonomik İş Birliği Bölgesinde Ticaret Akımlarının Belirleyicileri”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), s.207-224.
  • Geocat (tarihsiz) “Afrika”, www.geocat.com.tr/kitalar.php?act=KITA&ref=3, Erişim tarihi: 5 Haziran 2013.
  • Gültekin, Sadettin (2011) “Küreselleşme Çağında Dış Ticarette Rekabet için Kümelenme Stratejisi: Türkiye’nin Tarım Kümelenmesi Gerekliliği”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), s.29-40.
  • İpekyolu Kalkınma Ajansı (2011) Ortadoğu Raporu, Gaziantep.
  • İZTO (2008) Türkiye’nin Lojistik Potansiyeli ve İzmir’in Lojistik Faaliyetleri Açısından Durum Analizi Raporu, İzmir.
  • İZTO (2010) Lojistik Merkez Kavramı ve İtalya’daki Lojistik Merkezler, İzmir. Jakab, Zoltán M., Mihaly A. Kovacs ve Andras Oszlay (2001) “How Far Has Trade Integration Advanced?: An Analysis Of The Actual And Potential Trade of Three Central and Eastern European Countries”, Journal of Comparative Economics, 29(2), s.276-292.
  • Kara, Mehmet, Lütfü Tayfur ve Hamit Basık (2009) “Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), s.69-84.
  • Karagöz, Kadir ve Murat Karagöz (2009) “Türkiye’nin Küresel Ticaret Potansiyeli: Çekim Modeli Yaklaşımı”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2), s.127-144.
  • Kayıkçı, Yaşanur (2010) “A Conceptual Model for Intermodal Freight Logistics Centre Location Decisions”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(3), s.6297-6311.
  • Kılıç, Yavuz, M. Aycan Karaatlı, Fatih Demiral ve Yunus Pala, (2009) “Gelişmekte Olan Ülkelerde Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Lojistik Köyler: Türkiye Örneği”. Uluslararası Davraz Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, 24-27 Eylül 2009, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Kızıltan, Alaattin, Mustafa Ersungur ve Özgür Polat (2008) “Gümrük Birliğinin Türkiye’nin Avrupa Birliği ile İhracat ve İthalatına Etkisi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), s.83-99.
  • Lohrmann, Astrid-Marina (2000) “Development Effects of the Customs Union between Turkey and the European Union: Catching-Up or the Heckscher-Ohlin Trap?”, Russian and East European Finance and Trade, 36(4), s.26-44.
  • Milliyet Gazetesi (2009) “Afrika’nın Nüfusu 1 Milyarı Geçti” dunya.milliyet.com.tr/ afrika-nin-nufusu---milyari-gecti/dunya/dunyadetay/23.08.2009/1131262/default.htm, Erişim tarihi: 15 Mart 2012.
  • Özkaya, Hakan (2011) “İkili ve Çok Taraflı Anlaşmaların Türkiye’nin İhracatı Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(2), s.279-288.
  • Sirikijpanichkul, Ackchai ve Luis Ferreira (2006) “Solving the Conflicts in Intermodal Freight HubLocation Decisions”, 5. BEE Postgraduate Infrastructure Theme Conference’da sunulmuş tebliğ, Queensland University of Technology, Avustralya.
  • Stopford, Martin (2009) Maritime Economics, Third Edition, New York: Taylor ve Francis Group.
  • Tsamboulas, A. Dimitrios ve Seraphim Kapros (2003) “Freight Village Evaluation Under Uncertainty with Public and Private Financing”, Transport Policy, 10(2), s.141-156.
  • Turskis, Zenonas ve Edmundas Kazimieras Zavadskas (2010) “A New Fuzzy Additive Ratio Assessment Method (ARAS-F) Case Study: The Analysis Of Fuzzy Multiple Criteria in order to Select the Logistic Centers Location”, Transport, 25(4), s.423-432.
  • Tutar, Erdinç, Filiz Tutar ve Handan Yetişen (2009) “Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişmişlik Düzeyinin Seçilmiş AB Ülkeleri (Romanya ve Macaristan) İle Karşılaştırmalı Bir Analizi”, KMU İİBF Dergisi, 11(17), s.190-216.
  • TÜİK (2013) “Ülkelere Göre Dış Ticaret Verileri”, http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi. do?altid=12, Erişim tarihi: 28 Şubat 2013.
  • Wang, Shengyuan ve Peide Liu (2007) “The Evaluation Study on Location Selection of Logistics Center Based on Fuzzy AHP and TOPSIS”, Uluslararası Kablosuz İletişim, Ağ Oluşturma ve Mobil Bilgisayar Kullanım Kongresi’ nde sunulmuş tebliğ, Şanghay, Çin.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nurdan Özyedierler This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Özyedierler, N. (2013). KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Beykoz Akademi Dergisi, 1(1), 27-42.
AMA Özyedierler N. KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Beykoz Akademi Dergisi. June 2013;1(1):27-42.
Chicago Özyedierler, Nurdan. “KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ”. Beykoz Akademi Dergisi 1, no. 1 (June 2013): 27-42.
EndNote Özyedierler N (June 1, 2013) KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Beykoz Akademi Dergisi 1 1 27–42.
IEEE N. Özyedierler, “KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ”, Beykoz Akademi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 27–42, 2013.
ISNAD Özyedierler, Nurdan. “KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ”. Beykoz Akademi Dergisi 1/1 (June 2013), 27-42.
JAMA Özyedierler N. KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2013;1:27–42.
MLA Özyedierler, Nurdan. “KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ”. Beykoz Akademi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2013, pp. 27-42.
Vancouver Özyedierler N. KUZEY AFRİKA BÖLGESİNE LOJİSTİK ÜS KURMANIN TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TİCARETİ AÇISINDAN ÖNEMİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2013;1(1):27-42.