Birçok kurumda olduğu gibi sağlık kuruluşlarının başarısı da çalışanların performansına ve motivasyonuna bağlıdır. Sağlık kuruluşları çok farklı meslek gruplarının bir arada hizmet verildiği emek yoğun hizmet işletmesidir. İyi bir sağlık hizmeti sunumu için, çalışan personelin iş tatmin düzeyinin yüksek olması oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı: hastanelerde çalışan büro memurlarının iş tatmin düzeyinin belirlenmesidir. Çalışma, kesitsel tipte tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırma evreninin tamamına ulaşılmaya çalışılmış, elde edilen veriler SPSS 22 programda değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, yaş, cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumlarının çalışanların iş tatmin düzeyi üzerinde etkili olmadığı, kıdem yılı, gelir düzeyi, mesleğine yatkınlık gibi değişkenlerinin ise etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışma sonuçlarına göre, çalışanların ücret, terfi imkânı, çalışma şartları, kendi fikir ve kanaatlerini ifade edebilme imkânları, yaptığı iş karşılığında takdir edilme isteği açısından iş tatmin düzeylerinin düşük olduğu, bununla birlikte mesleklerinin toplumda “saygın bir kişi” olma şansı vermesi, garantili bir gelecek sağlaması, yaptığı iş karşılığında duyduğu başarı hissi yönünden ise iş tatmin düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
As in many institutions, the success of health institutions depends on the performance and motivation of the employees. Health institutions are labor-intensive service enterprises where many different occupational groups serve together. For a good health service delivery, it is very important that the job satisfaction level of the working personnel is high. The aim of this study is to determine the job satisfaction level of office clerks working in hospitals. The study is a cross-sectional descriptive study. It was tried to reach the entire research universe, and the data obtained were evaluated in the SPSS 22 program. According to the findings obtained in the study, it was seen that age, gender, marital status, educational status did not affect the job satisfaction level of the employees, but variables such as seniority, income level, and inclination to the profession were effective. In addition, according to the results of the study, the job satisfaction level of the employees is low in terms of wages, promotion opportunities, working conditions, the opportunity to express their own ideas and opinions, the desire to be appreciated in return for the work they do, and their profession gives them the chance to become a "respectable person" in the society, which is guaranteed. It has been determined that job satisfaction levels are high in terms of providing a future and feeling of success in return for the work they do.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | October 8, 2021 |
Acceptance Date | May 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı |