Allah Teâlâ’nın “Allah’ın mescitlerinde, Allah’ın isminin anılmasını engelleyen ve onların harap olmasına çalışan kimselerden daha zalim kim olabilir? Bunların oralara korka korka girmekten başka çareleri yoktur. Bunlara dünyada zillet, vardır.” ayeti hakkında âlimler sekiz görüş belirtmiştir. Ancak araştırmacılar, zalimler sözü ile Yahûdilerin, mescit sözü ile de Mescid-i Aksâ’nın kastedildiğini tercih etmişlerdir. Bu tercih, bu ayetten önceki ayetler Yahûdîler; sonraki bağlam da kıblenin Mescid-i Aksâ’dan Kâbe’ye dönüştürülmesi ve Yahûdîlerin tavrı hakkında olduğu için ayetin önceki ve sonraki bağlamına dayanmaktadır. Çünkü ayet, güçlü olmalarına rağmen onların korktuğuna işaret etmektedir ve bu daha önce hiç olmamıştır. Ayette “Bugün Yahudilerin, insanların Mescid-i Aksa’da Allah’ın adını anmalarında engellemeleri ve onu yıkma çabaları ortaya çıktığı için, Mescid-i Aksâ’ya sadece büyük bir korkuyla girdiklerine ve (Allah’ın izniyle) büyük bir zillete maruz kalacaklarına işaret edilmiştir. Aynı zamanda ayet, Yahûdîlerin 75 seneden daha fazla kalamayacaklarına dair bir anlam da içermektedir.
In the Quranic verse of Surah al-Baqarah: 144, “And who are more unjust than those who prevent the name of Allah from being mentioned in His mosques and strive toward their destruction. It is not for them to enter them except in fear. For them in this world is disgrace, and they will have in the Hereafter a great punishment”, scholars mentioned eight sayings, but the researcher tends to consider the unjust refers to (Jews), and the "mosque" is (Al-Aqsa) for the previous and subsequent contexts. As the verses before are said in the Jews, and those which followed said in transforming the Qiblah from Al-Aqsa into Ka‘bah and the attitude of the Jews. The verse points that the Jews are afraid despite their power.
حاول الباحث في هذا البحث تفسير قوله تعالى: ﴿وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُولَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدّنْيَا خِزْيٌ﴾ من خلال بيان سياقه، وذكر ثمانية أقوال للعلماء في المقصود بـ"الظالمين" وبـ"المساجد".. ثم رجّح أنّ المقصود بالظالمين: "اليهود الصهاينة"، وبالمسجد: "الأقصى"؛ وذلك للسّياق السّابق واللاحق؛ حيث إنَّ الآيات قبلها في اليهود. والسياق بعدها في تحويل القبلة من الأقصى إلى الكعبة وموقف اليهود. ولأنّ الآية تشير إلى أنّهم خائفون رغم سلطتهم وهذا ما لم يحدث قبل. ففيها إشارة لما يحدث اليوم من مَنْع الصهاينة النّاس أَنْ يذكروا اسْم الله فِي المسجد الأقصى، وَسَعيهم فِي خَرابِه، وهم لا يدخلوه إلا بالخوف الشّديد، وسينالهم الخزي الكبير إن شاء الله.
Primary Language | Arabic |
---|---|
Subjects | Religious Studies, Jewish Studies, Tafsir, Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 2 |
ISSN:1367-1936, e-ISSN:2514-6009