Eğitim ve öğretim alanını derinden etkileyen teknolojik gelişmeler ve çağın getirdiği yeni ihtiyaçlar ile yeni neslin öğrenme özellikleri, yabancı dil öğretimi alanında da yeni ve etkili modellerin kullanımını bir ihtiyaç haline getirmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, son dönemde gittikçe popüler olan ve etkinliği kanıtlanan ters yüz öğrenme modelini yabancı dil olarak Türkçe öğretimi çerçevesinde ele alarak açıklamaktır. Literatüre dayalı bir derlem araştırması olarak ele alınan bu çalışmada, ters yüz öğrenme modelinin genel süreci, olumlu ve olumsuz yanları, öğretmen ve öğrenci rolleri ile modelin yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki yeri literatürdeki ilgili araştırmalar incelenerek derinlemesine ele alınmıştır. Bu bağlamda, model ile yürütülecek araştırmaların artacağı, etkili bir öğretim sağlamak isteyen öğretmenlere yol gösterileceği, böylece yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
Ters yüz öğrenme Yabancı dil olarak Türkçe Öğretimi Harmanlanmış öğrenme Yabancı dil öğretimi
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı belirterek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
YOK
Technological developments that deeply affect education and teaching, the new needs brought by the age, and the learning characteristics of the new generation have made the use of new and effective models in foreign language teaching a necessity. This study aims to discuss the flipped learning model, which has become increasingly popular and proven effective lately, in teaching Turkish as a foreign language. This study, which is review research, discusses the general process of the flipped learning model, its positive and negative aspects, the roles of teacher and student, and the place of the model in teaching Turkish as a foreign language, together with relevant research in the literature. In this context, it is thought that research conducted with the model will increase, and teachers who want to provide effective teaching will be guided, thus contributing to the teaching of Turkish as a foreign language.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2024 |
Submission Date | May 11, 2024 |
Acceptance Date | June 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 2 |