Review
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ters Yüz Öğrenmeye Genel Bir Bakış

Year 2024, Volume: 3 Issue: 2, 118 - 130, 15.06.2024

Abstract

Eğitim ve öğretim alanını derinden etkileyen teknolojik gelişmeler ve çağın getirdiği yeni ihtiyaçlar ile yeni neslin öğrenme özellikleri, yabancı dil öğretimi alanında da yeni ve etkili modellerin kullanımını bir ihtiyaç haline getirmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, son dönemde gittikçe popüler olan ve etkinliği kanıtlanan ters yüz öğrenme modelini yabancı dil olarak Türkçe öğretimi çerçevesinde ele alarak açıklamaktır. Literatüre dayalı bir derlem araştırması olarak ele alınan bu çalışmada, ters yüz öğrenme modelinin genel süreci, olumlu ve olumsuz yanları, öğretmen ve öğrenci rolleri ile modelin yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki yeri literatürdeki ilgili araştırmalar incelenerek derinlemesine ele alınmıştır. Bu bağlamda, model ile yürütülecek araştırmaların artacağı, etkili bir öğretim sağlamak isteyen öğretmenlere yol gösterileceği, böylece yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına katkı sağlanacağı düşünülmektedir.

Ethical Statement

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı belirterek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.

Supporting Institution

YOK

References

  • Adnan, M. (2017). Perceptions of senior-year ELT students for flipped classroom: A materials development course. Computer Assisted Language Learning, 30(3-4), 204-222.
  • Akin, E. (2016). Flipped classroom learning model and ıts availability in turkish education. Journal of Education and Training Studies, 4(11), 100-108.
  • Ayaydın, Y., & Küçük, S. (2022). Adaptation of blended teaching readiness ınstrument to Turkish. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 19(2).
  • Aydoğdu, Ü. R., Karamustafaoğlu, O., & Bülbül, M. Ş. (2017). Akademik araştırmalarda araştırma yöntemleri ile örneklem ilişkisi: Doğrulayıcı doküman analizi örneği, Z.G. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 556-565.
  • Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev / görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Bārdule, K. (2021). E-learning tools for the flipped learning in elementary school. Baltic Journal of Modern Computing, 9(4), 453-465. https://doi.org/10.22364/bjmc.2021.9.4.05
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Virginia: International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L., & M. A. Verleger. (2013). The flipped classroom: a survey of the research. In ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA. https://www.researchgate.net/publication/285935974_The_flipped_classroom_A_survey_of_the_research
  • Burns, N., & Grove, S. K. (2009). The practice of nursing research: Appraisal, synthesis, and generation of evidence. (6th ed., pp. 90-119, 598-610). Saunders.
  • Çarpıcı, S. S. (2019). Ters yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde akademik başarıya etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Çetin, S. A. (2018). Ters-Yüz sınıf modelinin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılması üzerine bir öneri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 3(1), 61-70.
  • Demetry, C. (2010, Aralık). Work in progress- An innovation merging “classroom flip” and team-based learning. 40th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Arlington, Virginia, USA.
  • Ekmekçi, E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ekmekci, E. (2017). The flipped writing classroom in Turkish EFL context: A comparative study on a new model. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 151-167.
  • Engin, M., & Donanci, S. (2014). Flipping the classroom in an academic writing course. Journal of Teaching and Learning with Technology, 3(1), 94-98. https://doi.org/10.14434/jotlt.v3n1.4088
  • Eppard, J., & Rochdi, A. (2017). A Framework for Flipped Learning. International Association for Development of the Information Society.
  • Flipped Learning Network (2023). The four pillars of F-L-I-P TM. https://flippedlearning.org/definition-of-flipped-learning/
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6).
  • Gök, D., Bozoğlan, H., & Bozoğlan, B. (2021). Effects of online flipped classroom on foreign language classroom anxiety and reading anxiety. Computer Assisted Language Learning, 1-21.
  • Göksün, D. O., and A. A. Kurt. 2017. “Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. Öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki [The Relationship between Pre-Service Teachers’ Use of 21st Century Learner Skills and 21st Century Teacher Skills].” Egitim ve Bilim 42: 190. doi: https://doi.org/10.15390/EB.2017.7089
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: Ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Gündüz, A. Y., & Akkoyunlu, B. (2020). Effectiveness of gamification in flipped learning. Sage Open, 10(4). https://doi.org/10.1177/2158244020979837
  • Halitoglu, V. (2020). A Flipped-Classroom Model in Teaching Turkish as A Foreign Language and Student Opinions Regarding the Lesson. International Online Journal of Educational Sciences, 12(1).
  • Harmankaya, M. Ö. (2023). Yabancı dil olarak türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Hayirsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596.
  • Herdman, E. A. (2006). Derleme makale yazımında, konferans ve bildiri sunumu hazırlamada pratik bilgiler, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 2-4.
  • Herreid, C. F., & Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66.
  • Kansızoğlu, H. B. ve Cömert, Ö. B. (2021). The effect of teaching writing based on flipped classroom model on metacognitive writing awareness and writing achievements of middle-school students. Egitim ve Bilim, 46(205), 279-302.
  • Karabulut-Ilgu, A., Jaramillo Cherrez, N., & Jahren, C. T. (2018). A systematic review of research on the fipped learning method in engineering education. British Journal of Educational Technology, 49(3), 398–411. https://doi.org/10.1111/bjet.12548
  • Kardaş, F., & Yeşilyaprak, B. (2015). A current approach to education: Flipped learning model. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 103-122.
  • Khalmatova, Z. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde modern yöntem ve tekniklerin kullanımı: ters-yüz sınıf modeli. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (3), 35-51.
  • Kaman, N. (2020). İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkililiğine yönelik deneysel bir çalışma [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme, (Ed. Özcan Demirel & Serkan Dinçer), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Pegem Akademi Yayınevi, s.1171-1182. http://dx.doi.org/10.14527/9786053183563b2.070
  • Kıral, B. (2021). Ters yüz edilmiş sınıfta öğretmen, öğrenci, veli. E. H. Toytok, M. Ramazanoğlu, & Ö. Bolat (Ed.), Ters yüz edilmiş sınıf ve öğrenme İçinde (ss. 53- 75). Pegem Akademi.
  • Koçak, G. (2019). Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Lai, C.-L., & Hwang, G.-J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126–140.
  • Larsen, A. J. (2013). Experiencing a flipped mathematics class [Unpublished Doctoral Thesis]. Simon Fraser University, Canada.
  • Pilancı, H., Saltık, O., & Zenci, S. Ç. (2020). Açık ve uzaktan yabancı dil olarak Türkçe öğreticileri için temel ilkeler. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 516-529.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Sakulprasertsri, K. (2017). Flipped Learning Approach: Engaging 21st Century Learners in English Classrooms. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 10(2), 132-143.
  • Sams, A., & Bergmann, J. (2015). Flip your classroom the workbook: ISTE. ProQuest Ebook Central.
  • Sargent, J., & Casey, A. (2020). Flipped learning, pedagogy and digital technology: Establishing consistent practice to optimise lesson time. European physical education review, 26(1), 70-84.
  • Sevim, O., & Karabulut, A. (2023, March). Ters Yüz Öğrenme İle İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi: Bir Eğilim Araştırması. In International Conference on Scientific and Academic Research, 1, 244-249.
  • Sharples M, Adams A, Ferguson R. (2014). Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation Report 3. Milton Keynes: The Open University.
  • Suludere, H. N. (2017). Learning in the 21st century: the flipped foreign language classroom. (Yayımlanmamış doktora tezi). Università Ca' Foscari Venezia.
  • Sun J. C. Y., Wu Y. T., & Lee W. I. (2017). The effect of the flipped classroom approach to OpenCourseWare instruction on students’ self-regulation. British Journal of Educational Technology, 48(3), 713–729.
  • Şanal, F. (2017). Yabancı dil öğretiminde ters yüz edilmiş öğrenme. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 362-368.
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-3. http://scholarworks.gvsu.edu/colleagues/vol9/iss1/7
  • Torun, F. & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 20-29.
  • Turan, Z. & Y. Göktaş. (2015). “Yükseköğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Öğrencilerin Ters Yüz Sınıf Yöntemine İlişkin Görüşleri [A New Approach in Higher Education: The Students’ Views on Flipped Classroom Method].” Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156–164. doi: https://doi.org/10.5961/jhes.2015.118
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Ye, X. (2022). Insiders’ perceptions of the flipped classroom approach in Chinese EFL junior secondary schools. Education 3-13, 1-15.
  • file:///C:/Users/Begum%20Intiyaryer/Downloads/InsidersperceptionsoftheflippedclassroomapproachinChineseEFLjuniorsecondaryschools.pdf
  • Yu, E. (2022). Ters yüz öğrenme modeli ile yetişkinlere yabancı dil olarak Korece öğretimi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. (Yayımlanmamış tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Yurtseven Avci, Z., Ergulec, F., Misirli, O., & Sural, I. (2022). Flipped learning in information technology courses: benefits and challenges. Journal of Further and Higher Education, 46(5), 636-650.
  • Zappe, S. E., Leicht, R. M., Messner, J., Litzinger, T., & H. W. Lee. (2009). “’Flipping’ the Classroom to Explore Active Learning in a Large Undergraduate Course.” In ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. Austin, Texas. doi: https://doi.org/10.18260/1-2—4545
  • Zou, D. (2020). Gamified flipped EFL classroom for primary education: student and teacher perceptions, JCE. 7, 213–228.
  • Zou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G.-J. (2020). A systematic review of research on fipped language classrooms: Theoreti cal foundations, learning activities, tools, research topics and fndings. Computer Assisted Language Learning, 35(8), 1811–1837. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1839502
  • Zownorega, J. S. (2013). Effectiveness of flipping the classroom in a honors level, mechanics-based physics class. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Eastern Illinois University.

An Overview of Flipped Learning in Teaching Turkish as a Foreign Language

Year 2024, Volume: 3 Issue: 2, 118 - 130, 15.06.2024

Abstract

Technological developments that deeply affect education and teaching, the new needs brought by the age, and the learning characteristics of the new generation have made the use of new and effective models in foreign language teaching a necessity. This study aims to discuss the flipped learning model, which has become increasingly popular and proven effective lately, in teaching Turkish as a foreign language. This study, which is review research, discusses the general process of the flipped learning model, its positive and negative aspects, the roles of teacher and student, and the place of the model in teaching Turkish as a foreign language, together with relevant research in the literature. In this context, it is thought that research conducted with the model will increase, and teachers who want to provide effective teaching will be guided, thus contributing to the teaching of Turkish as a foreign language.

References

  • Adnan, M. (2017). Perceptions of senior-year ELT students for flipped classroom: A materials development course. Computer Assisted Language Learning, 30(3-4), 204-222.
  • Akin, E. (2016). Flipped classroom learning model and ıts availability in turkish education. Journal of Education and Training Studies, 4(11), 100-108.
  • Ayaydın, Y., & Küçük, S. (2022). Adaptation of blended teaching readiness ınstrument to Turkish. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 19(2).
  • Aydoğdu, Ü. R., Karamustafaoğlu, O., & Bülbül, M. Ş. (2017). Akademik araştırmalarda araştırma yöntemleri ile örneklem ilişkisi: Doğrulayıcı doküman analizi örneği, Z.G. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 556-565.
  • Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev / görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Bārdule, K. (2021). E-learning tools for the flipped learning in elementary school. Baltic Journal of Modern Computing, 9(4), 453-465. https://doi.org/10.22364/bjmc.2021.9.4.05
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Virginia: International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L., & M. A. Verleger. (2013). The flipped classroom: a survey of the research. In ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA. https://www.researchgate.net/publication/285935974_The_flipped_classroom_A_survey_of_the_research
  • Burns, N., & Grove, S. K. (2009). The practice of nursing research: Appraisal, synthesis, and generation of evidence. (6th ed., pp. 90-119, 598-610). Saunders.
  • Çarpıcı, S. S. (2019). Ters yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde akademik başarıya etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Çetin, S. A. (2018). Ters-Yüz sınıf modelinin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılması üzerine bir öneri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 3(1), 61-70.
  • Demetry, C. (2010, Aralık). Work in progress- An innovation merging “classroom flip” and team-based learning. 40th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Arlington, Virginia, USA.
  • Ekmekçi, E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ekmekci, E. (2017). The flipped writing classroom in Turkish EFL context: A comparative study on a new model. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 151-167.
  • Engin, M., & Donanci, S. (2014). Flipping the classroom in an academic writing course. Journal of Teaching and Learning with Technology, 3(1), 94-98. https://doi.org/10.14434/jotlt.v3n1.4088
  • Eppard, J., & Rochdi, A. (2017). A Framework for Flipped Learning. International Association for Development of the Information Society.
  • Flipped Learning Network (2023). The four pillars of F-L-I-P TM. https://flippedlearning.org/definition-of-flipped-learning/
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6).
  • Gök, D., Bozoğlan, H., & Bozoğlan, B. (2021). Effects of online flipped classroom on foreign language classroom anxiety and reading anxiety. Computer Assisted Language Learning, 1-21.
  • Göksün, D. O., and A. A. Kurt. 2017. “Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. Öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki [The Relationship between Pre-Service Teachers’ Use of 21st Century Learner Skills and 21st Century Teacher Skills].” Egitim ve Bilim 42: 190. doi: https://doi.org/10.15390/EB.2017.7089
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: Ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Gündüz, A. Y., & Akkoyunlu, B. (2020). Effectiveness of gamification in flipped learning. Sage Open, 10(4). https://doi.org/10.1177/2158244020979837
  • Halitoglu, V. (2020). A Flipped-Classroom Model in Teaching Turkish as A Foreign Language and Student Opinions Regarding the Lesson. International Online Journal of Educational Sciences, 12(1).
  • Harmankaya, M. Ö. (2023). Yabancı dil olarak türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Hayirsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596.
  • Herdman, E. A. (2006). Derleme makale yazımında, konferans ve bildiri sunumu hazırlamada pratik bilgiler, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 2-4.
  • Herreid, C. F., & Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66.
  • Kansızoğlu, H. B. ve Cömert, Ö. B. (2021). The effect of teaching writing based on flipped classroom model on metacognitive writing awareness and writing achievements of middle-school students. Egitim ve Bilim, 46(205), 279-302.
  • Karabulut-Ilgu, A., Jaramillo Cherrez, N., & Jahren, C. T. (2018). A systematic review of research on the fipped learning method in engineering education. British Journal of Educational Technology, 49(3), 398–411. https://doi.org/10.1111/bjet.12548
  • Kardaş, F., & Yeşilyaprak, B. (2015). A current approach to education: Flipped learning model. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 103-122.
  • Khalmatova, Z. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde modern yöntem ve tekniklerin kullanımı: ters-yüz sınıf modeli. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (3), 35-51.
  • Kaman, N. (2020). İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkililiğine yönelik deneysel bir çalışma [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme, (Ed. Özcan Demirel & Serkan Dinçer), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Pegem Akademi Yayınevi, s.1171-1182. http://dx.doi.org/10.14527/9786053183563b2.070
  • Kıral, B. (2021). Ters yüz edilmiş sınıfta öğretmen, öğrenci, veli. E. H. Toytok, M. Ramazanoğlu, & Ö. Bolat (Ed.), Ters yüz edilmiş sınıf ve öğrenme İçinde (ss. 53- 75). Pegem Akademi.
  • Koçak, G. (2019). Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Lai, C.-L., & Hwang, G.-J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126–140.
  • Larsen, A. J. (2013). Experiencing a flipped mathematics class [Unpublished Doctoral Thesis]. Simon Fraser University, Canada.
  • Pilancı, H., Saltık, O., & Zenci, S. Ç. (2020). Açık ve uzaktan yabancı dil olarak Türkçe öğreticileri için temel ilkeler. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 516-529.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Sakulprasertsri, K. (2017). Flipped Learning Approach: Engaging 21st Century Learners in English Classrooms. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 10(2), 132-143.
  • Sams, A., & Bergmann, J. (2015). Flip your classroom the workbook: ISTE. ProQuest Ebook Central.
  • Sargent, J., & Casey, A. (2020). Flipped learning, pedagogy and digital technology: Establishing consistent practice to optimise lesson time. European physical education review, 26(1), 70-84.
  • Sevim, O., & Karabulut, A. (2023, March). Ters Yüz Öğrenme İle İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi: Bir Eğilim Araştırması. In International Conference on Scientific and Academic Research, 1, 244-249.
  • Sharples M, Adams A, Ferguson R. (2014). Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation Report 3. Milton Keynes: The Open University.
  • Suludere, H. N. (2017). Learning in the 21st century: the flipped foreign language classroom. (Yayımlanmamış doktora tezi). Università Ca' Foscari Venezia.
  • Sun J. C. Y., Wu Y. T., & Lee W. I. (2017). The effect of the flipped classroom approach to OpenCourseWare instruction on students’ self-regulation. British Journal of Educational Technology, 48(3), 713–729.
  • Şanal, F. (2017). Yabancı dil öğretiminde ters yüz edilmiş öğrenme. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 362-368.
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-3. http://scholarworks.gvsu.edu/colleagues/vol9/iss1/7
  • Torun, F. & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 20-29.
  • Turan, Z. & Y. Göktaş. (2015). “Yükseköğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Öğrencilerin Ters Yüz Sınıf Yöntemine İlişkin Görüşleri [A New Approach in Higher Education: The Students’ Views on Flipped Classroom Method].” Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156–164. doi: https://doi.org/10.5961/jhes.2015.118
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Ye, X. (2022). Insiders’ perceptions of the flipped classroom approach in Chinese EFL junior secondary schools. Education 3-13, 1-15.
  • file:///C:/Users/Begum%20Intiyaryer/Downloads/InsidersperceptionsoftheflippedclassroomapproachinChineseEFLjuniorsecondaryschools.pdf
  • Yu, E. (2022). Ters yüz öğrenme modeli ile yetişkinlere yabancı dil olarak Korece öğretimi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. (Yayımlanmamış tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Yurtseven Avci, Z., Ergulec, F., Misirli, O., & Sural, I. (2022). Flipped learning in information technology courses: benefits and challenges. Journal of Further and Higher Education, 46(5), 636-650.
  • Zappe, S. E., Leicht, R. M., Messner, J., Litzinger, T., & H. W. Lee. (2009). “’Flipping’ the Classroom to Explore Active Learning in a Large Undergraduate Course.” In ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. Austin, Texas. doi: https://doi.org/10.18260/1-2—4545
  • Zou, D. (2020). Gamified flipped EFL classroom for primary education: student and teacher perceptions, JCE. 7, 213–228.
  • Zou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G.-J. (2020). A systematic review of research on fipped language classrooms: Theoreti cal foundations, learning activities, tools, research topics and fndings. Computer Assisted Language Learning, 35(8), 1811–1837. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1839502
  • Zownorega, J. S. (2013). Effectiveness of flipping the classroom in a honors level, mechanics-based physics class. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Eastern Illinois University.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Reviews
Authors

Begüm Ceylan 0000-0002-6549-5951

Publication Date June 15, 2024
Submission Date May 11, 2024
Acceptance Date June 7, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Ceylan, B. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ters Yüz Öğrenmeye Genel Bir Bakış. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 118-130.




All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0),