Yapılandırmacı yaklaşımda, öğrencilerin öğrenmelerini yapılandırmaları için etkili olan önemli öğelerden biri öğretim materyalleridir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin dini öğrenmelerini etkili bir şekilde yapılandırmaları için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanılabilecek öğretim materyallerini, materyallerin tasarım ve kullanım ilkelerini belirlemektir. Araştırma, nitel bir yaklaşım olan durum çalışması desenine uygun tasarlanmıştır. Araştırma verileri, doküman incelemesi tekniğiyle elde edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde içerik analizi yapılıp kodlara ve kodlardan da temalara ulaşılmıştır. Bu temalar, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanılabilecek öğretim materyalleri, materyallerin tasarım ilkeleri ve materyallerin kullanım ilkeleridir.
Temalar kapsamında yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin dini öğrenmelerini etkili bir biçimde yapılandırmaları için çoğunlukla birincil bilgi kaynaklarını kullanmaları desteklenmektedir. Yanı sıra ikincil bilgi kaynakları da farklı görüşleri yansıtacak zenginlikte ve birden çok materyalle birlikte kullanılabilir. Öğretim materyalleri, öğrenciye görelik, esneklik, gerçekçilik, anlamlılık ve çok kültürlülük ilkelerine uygun tasarlanmalıdır. Uygun bir şekilde tasarlanan materyallerin kullanımı da öğrenci aktifliği ve öğretmen rehberliği temel esasına göre olmalıdır. Bununla birlikte farklı tür materyaller bir sistem bütünlüğünde ve iş birliği ile kullanılmalıdır.
The Constructivist Approach emphasizes instructional materials as a pivotal factor for students to effectively construct their learning. This study aims to identify appropriate instructional materials for Religious Culture and Ethics courses, supporting students in constructing religious knowledge. Additionally, it outlines the design and application principles of these materials. Using qualitative methods and a case study design, data is collected through document analysis. Content analysis yields codes and overarching themes. These encompass materials aligned with the constructivist approach for Religious Culture and Ethics classes, elucidating their design principles and guidelines for effective use.
Analysis within these themes underscores the importance of students primarily engaging with primary sources to foster effective religious learning. Supplementary use of secondary sources, offering diverse perspectives, enriches learning alongside multiple materials. Instructional materials should be designed following principles of customization, flexibility, realism, significance, and multiculturalism. Furthermore, well-designed materials should align with principles of active student engagement and instructor guidance. Moreover, the collaborative use of diverse material types is recommended for a comprehensive educational experience.
Religious Education Constructivism Instructional Materials Religious Culture and Ethics Course.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 7, 2023 |
Publication Date | December 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |