Research Article
BibTex RIS Cite

Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Bağlamında CİMER ve Kamu Denetçiliği Kurumunun Karşılaştırılması

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 64 - 80, 31.12.2022

Abstract

Halkla ilişkiler faaliyetleri kamu yönetiminin hizmet sunduğu halk ile daha iyi ilişkiler kurulmasını ve ortaya çıkabilecek problemlerin önceden tahmin edilmesini sağlar. Kamu yönetiminin halkla ilişkiler faaliyetlerinde çeşitli kurumlar görev alır. Türkiye’de halkın şikâyet, talep, beklenti, istek ve önerilerini alan CİMER ve Kamu Denetçiliği Kurumu halkla ilişkiler bağlamında önemli göstergeler kullanır ve bu kapsamda çıktılar elde ederler. Bu araştırma ile kamu yönetiminde halkla ilişkilerin yeri ve önemi ortaya konulacaktır. Bununla birlikte halkla ilişkiler bağlamında Kamu Denetçiliği Kurumu ve CİMER’in karşılaştırmasının yapılması araştırmanın temel amacıdır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için belgesel tarama yönteminden faydalanılmıştır.

References

  • ACAR, K. O. (2018). Dijital Çağda Bilgi Edinme ve Başvuru Hakkı; E- Devlet ve Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Başvuruların Kamu Çalışanları Açısından Değerlendirmesi. Social Sciences Studies Journal, 4 (24), 4836-4848.
  • AKINCI, B. (2021). Alternative Accountability Methods İn Public Administration within the Scope of Information And Petition Right: CIMER Mechanism As An Innovative E-Government Application, Premium E-Journal of Social Sciences, 5(12), 154-169.
  • AYDIN, A.H. & TAŞ, İ. E. (2013). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • BATALLI, M., (2015). Role of Ombudsman Institution Over the Administration. Academic Journal of Business, Administration, Law and Social Sciences. l (3), 232-240.
  • BİLGİN, L. (2010). Olumlu İmaj Yaratmak Halkla İlişkiler. (2. Baskı). İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • BUDAK, G. & BUDAK, G. (2000). Halkla İlişkiler (3. Baskı). İzmir: Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi.
  • BÜLBÜL, R.A. (2004). Halkla İlişkiler. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ E., AKGÜN Ö. E., KARADENIZ, Ş., ve DEMIREL, E. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı). Pegem Yayıncılık.
  • CANÖZ, K. (2008). Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası. Selçuk İletişim, 5(3), 141-152.
  • CİMER, “50 Soruda Cimer”, https://www.cimer.gov.tr/50sorudacimer.pdf, Erişim Tarihi: 19.01.2021.
  • ÇAKMAK, A. F. & KİLCİ, S. (2011). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Yeri ve Önemi. Kamu-İş, 11(4), ss. 219-270.
  • DEMİR, K. A., (2014). Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Türkiye’ye Sağlayacağı Katkılar ve İşlevselliği Üzerine Tartışmalar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İİBF Dergisi. 1 (1). 1-12.
  • GÜVEN, A., KUTLU, A. & DEMİRCİ, Ö.F. (2019). Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Kazanımlarından Birisi Olan CİMER Kurumu. UBAK Uluslararası Bilimler Akademisi Sosyal Bilimler Kongre Kitabı, 158-170.
  • KARKIN, N. & ZOR, A. (2017). Vatandaş- İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi. 5 (1), 24-44.
  • KAZANCI, M. (2013). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. (10. Baskı). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • TAŞ, E., İ. & KESTELLİOĞLU, G. (2011). Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri ve Önemi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 73 – 92.
  • TORTOP, N. (1990). Halkla İlişkiler. Ankara: G.Ü. Basın Yayın Yüksekokulu.
  • TWORZYDŁO, D. (2016). Public Relations — The Tools For Unilateral Communication And Dialogue On The Internet. MINIB, 20(2), 79–90.
  • UYGUN, V. S. (2018). Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma, Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (3), 20-36.
  • YAĞMURLU, A. (2009). Halkla İlişkiler Mekanizması Olarak Kamu Denetçiliği. Amme İdaresi Dergisi, 42(1), 87-104.
  • YAVUZ, C. (2008). Halkla İlişkiler. (2. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 6328 SAYILI KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNU (29 Haziran 2012 ve 28338 sayılı Resmî Gazete)
Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 64 - 80, 31.12.2022

Abstract

References

  • ACAR, K. O. (2018). Dijital Çağda Bilgi Edinme ve Başvuru Hakkı; E- Devlet ve Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Başvuruların Kamu Çalışanları Açısından Değerlendirmesi. Social Sciences Studies Journal, 4 (24), 4836-4848.
  • AKINCI, B. (2021). Alternative Accountability Methods İn Public Administration within the Scope of Information And Petition Right: CIMER Mechanism As An Innovative E-Government Application, Premium E-Journal of Social Sciences, 5(12), 154-169.
  • AYDIN, A.H. & TAŞ, İ. E. (2013). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • BATALLI, M., (2015). Role of Ombudsman Institution Over the Administration. Academic Journal of Business, Administration, Law and Social Sciences. l (3), 232-240.
  • BİLGİN, L. (2010). Olumlu İmaj Yaratmak Halkla İlişkiler. (2. Baskı). İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • BUDAK, G. & BUDAK, G. (2000). Halkla İlişkiler (3. Baskı). İzmir: Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi.
  • BÜLBÜL, R.A. (2004). Halkla İlişkiler. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ E., AKGÜN Ö. E., KARADENIZ, Ş., ve DEMIREL, E. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı). Pegem Yayıncılık.
  • CANÖZ, K. (2008). Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası. Selçuk İletişim, 5(3), 141-152.
  • CİMER, “50 Soruda Cimer”, https://www.cimer.gov.tr/50sorudacimer.pdf, Erişim Tarihi: 19.01.2021.
  • ÇAKMAK, A. F. & KİLCİ, S. (2011). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Yeri ve Önemi. Kamu-İş, 11(4), ss. 219-270.
  • DEMİR, K. A., (2014). Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Türkiye’ye Sağlayacağı Katkılar ve İşlevselliği Üzerine Tartışmalar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İİBF Dergisi. 1 (1). 1-12.
  • GÜVEN, A., KUTLU, A. & DEMİRCİ, Ö.F. (2019). Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Kazanımlarından Birisi Olan CİMER Kurumu. UBAK Uluslararası Bilimler Akademisi Sosyal Bilimler Kongre Kitabı, 158-170.
  • KARKIN, N. & ZOR, A. (2017). Vatandaş- İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi. 5 (1), 24-44.
  • KAZANCI, M. (2013). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. (10. Baskı). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • TAŞ, E., İ. & KESTELLİOĞLU, G. (2011). Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri ve Önemi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 73 – 92.
  • TORTOP, N. (1990). Halkla İlişkiler. Ankara: G.Ü. Basın Yayın Yüksekokulu.
  • TWORZYDŁO, D. (2016). Public Relations — The Tools For Unilateral Communication And Dialogue On The Internet. MINIB, 20(2), 79–90.
  • UYGUN, V. S. (2018). Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma, Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (3), 20-36.
  • YAĞMURLU, A. (2009). Halkla İlişkiler Mekanizması Olarak Kamu Denetçiliği. Amme İdaresi Dergisi, 42(1), 87-104.
  • YAVUZ, C. (2008). Halkla İlişkiler. (2. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 6328 SAYILI KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNU (29 Haziran 2012 ve 28338 sayılı Resmî Gazete)
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Administration
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Tuba Karaca Belli This is me 0000-0003-0717-7792

Mehmet Gökkız This is me 0000-0002-0352-5596

Şahin Belli This is me 0000-0001-6335-4568

Adnan Hakan This is me 0000-0001-6000-3252

Işıl Akıncı This is me 0000-0002-1979-1071

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Karaca Belli, T., Gökkız, M., Belli, Ş., Hakan, A., et al. (2022). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Bağlamında CİMER ve Kamu Denetçiliği Kurumunun Karşılaştırılması. Boyabat İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi, 2(2), 64-80.