Amaç Bu çalışmada bir ağ gibi insanlığı sarmış olan yoksulluk ve yoksulluğun boyutları, çocuk yoksulluğunun görünümü, çocuk yoksulluğunun etkileyenleri, çocuk yoksulların yaşam alanlarındaki halleri, çocuk yoksulluğunu azaltmaya yönelik yatırım teorileri ve Türkiye’de çocuk yoksulların durumu anlatılacaktır.
Yöntem/Metodoloji/Dizayn-. Çocuklar neden yoksuldur? Sorusuna cevap bulmak için çalışmada öncelikle konu ile ilişkili dokümanlar analiz edilecektir. Amaçları ve sonuçları bağlamında incelenen dokümanlardan bir değerlendirmeye varılacaktır.
Sonuçlar-- Bu çalışmada çocuk yoksulluğunun ailenin yoksulluğu ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. İyi eğitim almış çocukların yetişkinlikte yoksulluk içinde olmayacakları ve onların çocuklarının da yoksul olmayacağını söylemek gerekmektedir.
Katkı/Farklılıklar- Bu çalışmada çocuk yoksulluğuna çok boyutlu yoksulluk yaklaşımı ile bakılarak bütünsel bir bakış sağlanacaktır.
Purpose -. The study addresses the dimensions of poverty that have enveloped humanity, the outlook and the factors affecting child poverty, the living conditions of impoverished children, the investment theories to reduce child poverty, and the situation of poor children in Turkey.
Methodology/Approach/Design- The study first analyzes documents related to the subject in order to find an answer to the question, “Why are children poor?” and makes an assessment based on the documents analyzed in the context of their objectives and outcomes
Findings- The study has concluded that child poverty is associated with family poverty. It should also be said that well-educated children will not be in poverty in adulthood and that their children will not be poor.
Originality/Value- This study provides a holistic view of child poverty using a multidimensional approach.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2023 |
Submission Date | March 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.