Bu çalışmada, Dünya’da ve Türkiye’de halen erkek egemen bir alan olarak kabul edilen maden mühendisliği mesleğine kadın maden mühendisliği öğrencilerinin perspektifinden bakarak mesleğin toplumsal cinsiyet eşitliği yönünden irdelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma, Türkiye’de maden mühendisliği eğitimi alan kadın öğrencilerin, eğitim hayatlarında cinsiyetçi rollere dayalı olarak karşılaştıkları sorunları tespit etmeyi ve çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, 76 katılımcının görüşlerine dayalı olarak bir saha çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada katılımcılara iki kısımdan oluşan bir dijital anket dağıtılmıştır. Anketin ilk kısmında demografik bilgiler, ikinci kısmında ise katılımcıların mesleklerini toplumsal cinsiyete dayalı olarak değerlendirmelerine ilişkin sorular sorulmuştur. Çalışmadan elde edilen veriler değerlendirilerek ve yorumlanarak çözüm önerileri sunulmuştur.
Yazar katkılarından dolayı Maden Mühendisi sayın Nedret Durukan'a teşekkür eder.
The examination of the mining engineering profes-sion from the perspective of female mining engineering students and the investigation of the profession in terms of gender equality constitute the main scope of this study. This study also aims to identify and offer solutions to the problems based on sexist roles faced by the female students in Turkey who study mining engineering. In this context, a field study was conducted based on the views of 76 participants. In the study, a digital questionnaire consisting of two parts was distributed to the participants. In the first part of the questionnaire, demographic information was asked, and in the second part, questions about the gender-based evaluation of participants’ professions were asked. Solution suggestions were presented by evaluating and interpreting the data obtained from the study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Women's Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2023 |
Submission Date | October 9, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.