BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 1, 82 - 98, 01.06.2005

Abstract

The ends of twentieths century and the beginnings of twentyfirst
century testified to deep transformations at a lot of areas. One of
these areas is the operation management. At the management, classical
management methods were released and new methods were embraced
and practiced mostly by public segments. Developments at quality and total
quality are being used by nearly all institutions nowadays. Learning
process at total quality has an essential importance. Learning is the basic
engine power of the mental and behavioral change which induced by quality.
Learning presents different alternatives for the success of organizations
and to raise the limits of quality nowadays at which we all live the
information age intensively.

Örgütsel Öğrenme ve Oryantasyonları

Year 2005, Issue: 1, 82 - 98, 01.06.2005

Abstract

Yirminci yüzyılın sonları ve yirmibirinci yüzyılın başları, pek çok
alanda yoğun dönüşümlerin meydana gelmesine tanıklık etmiştir. Bu
alanlardan biri de işletme yönetimidir. Yönetimde, klasik yönetim teknikleri
büyük ölçüde terk edilerek yeni yönetim yaklaşımları benimsenmiş
ve başta işletmeler olmak üzere, kamu kesiminde de uygulanmaya
başlamıştır. Son zamanlardaki gelişmeler kalite ve toplam kalite odaklı
olarak hemen hemen tüm kuruluşları sarmış bulunmaktadır. Toplam kalite
içinde öğrenme süreci, yaşamsal bir önem taşımaktadır. Kalitenin
gerektirdiği mental ve davranışsal değişimin temel motor gücü öğrenmedir.
Öğrenme, bilgi çağını yoğun bir biçimde yaşadığımız günümüzde,
örgütlerin başarıları ve kalite çıtalarını yükseltme bakımından çeşitli
alternatifler sunmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA23HA73AE
Journal Section Articles
Authors

Halil İbrahim Aydınlı This is me

Publication Date June 1, 2005
Submission Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 1

Cite

APA Aydınlı, H. İ. (2005). Örgütsel Öğrenme ve Oryantasyonları. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 82-98.

Twitter        Google Scholar                Academia.edu

21474                   21475                            22079

@DergisiBilgi          Bilgi Google Scholar Account                    Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı                        

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.