BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Sayı: 1, 82 - 98, 01.06.2005

Öz

The ends of twentieths century and the beginnings of twentyfirst
century testified to deep transformations at a lot of areas. One of
these areas is the operation management. At the management, classical
management methods were released and new methods were embraced
and practiced mostly by public segments. Developments at quality and total
quality are being used by nearly all institutions nowadays. Learning
process at total quality has an essential importance. Learning is the basic
engine power of the mental and behavioral change which induced by quality.
Learning presents different alternatives for the success of organizations
and to raise the limits of quality nowadays at which we all live the
information age intensively.

Örgütsel Öğrenme ve Oryantasyonları

Yıl 2005, Sayı: 1, 82 - 98, 01.06.2005

Öz

Yirminci yüzyılın sonları ve yirmibirinci yüzyılın başları, pek çok
alanda yoğun dönüşümlerin meydana gelmesine tanıklık etmiştir. Bu
alanlardan biri de işletme yönetimidir. Yönetimde, klasik yönetim teknikleri
büyük ölçüde terk edilerek yeni yönetim yaklaşımları benimsenmiş
ve başta işletmeler olmak üzere, kamu kesiminde de uygulanmaya
başlamıştır. Son zamanlardaki gelişmeler kalite ve toplam kalite odaklı
olarak hemen hemen tüm kuruluşları sarmış bulunmaktadır. Toplam kalite
içinde öğrenme süreci, yaşamsal bir önem taşımaktadır. Kalitenin
gerektirdiği mental ve davranışsal değişimin temel motor gücü öğrenmedir.
Öğrenme, bilgi çağını yoğun bir biçimde yaşadığımız günümüzde,
örgütlerin başarıları ve kalite çıtalarını yükseltme bakımından çeşitli
alternatifler sunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA23HA73AE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Aydınlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydınlı, H. İ. (2005). Örgütsel Öğrenme ve Oryantasyonları. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 82-98.

Twitter            Google Akademik              Academia.edu                                             

 21476                        21475                                22079

@DergisiBilgi        Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı           Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı             

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.