The ends of twentieths century and the beginnings of twentyfirst
century testified to deep transformations at a lot of areas. One of
these areas is the operation management. At the management, classical
management methods were released and new methods were embraced
and practiced mostly by public segments. Developments at quality and total
quality are being used by nearly all institutions nowadays. Learning
process at total quality has an essential importance. Learning is the basic
engine power of the mental and behavioral change which induced by quality.
Learning presents different alternatives for the success of organizations
and to raise the limits of quality nowadays at which we all live the
information age intensively.
Organization Transformation Quality Total Quality Management Behavior
Yirminci yüzyılın sonları ve yirmibirinci yüzyılın başları, pek çok
alanda yoğun dönüşümlerin meydana gelmesine tanıklık etmiştir. Bu
alanlardan biri de işletme yönetimidir. Yönetimde, klasik yönetim teknikleri
büyük ölçüde terk edilerek yeni yönetim yaklaşımları benimsenmiş
ve başta işletmeler olmak üzere, kamu kesiminde de uygulanmaya
başlamıştır. Son zamanlardaki gelişmeler kalite ve toplam kalite odaklı
olarak hemen hemen tüm kuruluşları sarmış bulunmaktadır. Toplam kalite
içinde öğrenme süreci, yaşamsal bir önem taşımaktadır. Kalitenin
gerektirdiği mental ve davranışsal değişimin temel motor gücü öğrenmedir.
Öğrenme, bilgi çağını yoğun bir biçimde yaşadığımız günümüzde,
örgütlerin başarıları ve kalite çıtalarını yükseltme bakımından çeşitli
alternatifler sunmaktadır.
Diğer ID | JA23HA73AE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 1 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.