BibTex RIS Cite
Year 2006, Issue: 1, 95 - 114, 01.06.2006

Abstract

The purpose of this study is to shed light on the debate in the literature concerning the dimensional aspects of the concept of service quality (SERVQUAL). Findings indicate that five dimensions of SERVQUAL scale is supported but the differences between health services and financial services in relation to relative importance and explaining power of different dimensions.

Hizmet Kalitesinin Boyutsal Analizi: Bankacılık ve Sağlık Sektörüne Yönelik Bir Araştırma

Year 2006, Issue: 1, 95 - 114, 01.06.2006

Abstract

Bu çalışma, hizmet kalitesinin boyutlarına yönelik literatürdeki mevcut tartışmalara ışık tutmak amacıyla, bankacılık ve sağlık hizmetlerinin kalite boyutlarını tespit etmek üzere yapılmıştır. Araştırma bulguları, SERVQUAL ölçeğinin kuramsal olarak beklenen boyut sayısına ulaşıldığını göstermekle birlikte, boyutların görece önemleri ve açıklama güçleri sektörler itibariyle farklılık arz etmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA56KF29JM
Journal Section Articles
Authors

Nihal Sütütemiz This is me

Publication Date June 1, 2006
Submission Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 1

Cite

APA Sütütemiz, N. (2006). Hizmet Kalitesinin Boyutsal Analizi: Bankacılık ve Sağlık Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 95-114.

Twitter        Google Scholar                Academia.edu

21474                   21475                            22079

@DergisiBilgi          Bilgi Google Scholar Account                    Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı                        

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.