BibTex RIS Cite

The Dıscussions of Gezi Event in Turkey’s Left: Theses, Anti-theses and Borders

Year 2015, Issue: 2, 1 - 22, 01.12.2015

Abstract

The article is a matter of debate how is discuss ın the Turkey’s
left. In this context, it has been proposed a number of theses
about political nature of Gezi event, relationship between Gezi and
other opposing movements and the subject of which is behind of Gezi
event. Aiming to present a sociological analysis assessment of the Gezi
protests, the article focuses on two questions. First of these is if Gezi
is a middle class movement, and second, if an ant capitalist message
can be derived from the protests.

Türkiye Solu’nda Gezi Olayı Tartışmaları: Tezler, Karşı Tezler ve Sınırlar

Year 2015, Issue: 2, 1 - 22, 01.12.2015

Abstract

Makalede Gezi’nin Türkiye Solu’nda nasıl söylemleştirildiği meselesi
tartışmaya açılmıştır. Bu bağlamda Gezi eyleminin politik niteli-
ği, bu olay ile diğer muhalif hareketler arasındaki ilişki ve son olarak
Gezi’nin arkasındaki özne gibi hususlara yönelik bir dizi tez ileri sürülmüştür.
Gezi olayına yönelik siyasal-sosyolojik bilanço çıkarmayı amaç-
layan bu makale iddialarını özellikle iki noktada yoğunlaştırır: Gezi’nin
bir orta sınıf hareketi olup olmadığı ile Gezi’den antikapitalist bir mesajın
çıkıp çıkmadığı soruları tartışmanın ağırlıklı kısmını oluşturur.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68SC99DD
Journal Section Articles
Authors

Armağan Öztürk This is me

Publication Date December 1, 2015
Submission Date December 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 2

Cite

APA Öztürk, A. (2015). Türkiye Solu’nda Gezi Olayı Tartışmaları: Tezler, Karşı Tezler ve Sınırlar. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(2), 1-22.

Twitter        Google Scholar                Academia.edu

21474                   21475                            22079

@DergisiBilgi          Bilgi Google Scholar Account                    Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı                        

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.