Competitiveness is vital for businesses. Nowadays, that competitiveness
come into prominence, survival of businesses depends on
that they have sustainable competitive advantage. Knowledge management
is one of several factors as innovation, research and development,
and creativity which have impact on competitive advantage. This study
aims to determine the impact of knowledge management’s dimensions;
knowledge utilization, knowledge acquisition and knowledge sharing on competitive advantage. At the same time, it is aimed to provide recommendations,
based on contribution of knowledge management on
competitive advantage, in point of using knowledge effectively. In this
empirical study, the data on perceptions concerning knowledge management
and competitive advantage was gathered by means of a questionnaire
from 456 participating managers working in 274 firms listed
among the top 500 companies in Turkey. Data were subjected to content
analysis with Smart PLS software and presented in tables. The findings
showed that knowledge management’s dimensions which knowledge
utilization, knowledge acquisition, and knowledge sharing have
impact on competitive advantage. Firms should show interest and attention
to knowledge management inasmuch as knowledge is a very important
power. Also, in terms of the company and staff need to be fulfilled
by knowledge utilization, knowledge acquisition, and knowledge
sharing within the scope of knowledge management.
Knowledge Acquisition Knowledge Utilization Knowledge Sharing Competitive Advantage
Rekabetçilik işletmeler için yaşamsal önem taşımaktadır. Rekabetçiliğin
ön plana çıktığı günümüzde işletmelerin varlığını devam ettirmeleri
sahip oldukları sürdürülebilir rekabetçi avantaja bağlıdır. Rekabetçi
avantajı etkileyen yenilikçilik, ar-ge ve yaratıcılık gibi çeşitli
faktörlerden biri de bilgi yönetimidir. Bu çalışmanın amacı, bilgi yönetiminin
boyutlarından bilgi kullanımı, bilgi toplama ve bilgi paylaşımı-
nın rekabetçi avantaj üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda
rekabetçi avantaj kazanmada bilginin etkin bir şekilde kullanımının,
toplanmasının ve paylaşımının katkısı ile ilgili öneriler sunmaktır. Yapı-
lan alan çalışmasında, Türkiye’de ilk 500’e giren 274 firmada çalışan
456 yöneticiden anket yardımıyla firmalarındaki bilgi yönetimi ve rekabetçi
avantaj algılarına ilişkin veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin
içerik analizi SmartPLS programı ile yapılarak tablolar halinde sunumu
yapılmıştır. Elde edilen bulgular, bilgi yönetiminin boyutları olan bilgi
kullanımı, bilgi toplama ve bilgi paylaşımının rekabetçi avantaj üzerinde
etkili olduğunu göstermiştir. Bilgi çok önemli bir güç olduğundan
firmalar bilgi yönetimine gereken ilgi ve önemi göstermelidirler. Bilgi
yönetimi kapsamında bilgi toplama, bilginin kullanımı ve paylaşımının firma ve personel bakımından gereği yerine getirilmelidir.
Bilgi Toplama Bilgiyi Kullanma Bilgi Paylaşı- mı Rekabetçi Avantaj
Diğer ID | JA85AS34KA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.