Tarih eğitiminde, örgün öğretim yanında okul dışı etkinlikler çerçevesinde yapılan çalışmaların da önemi büyüktür. Okullarda öğretilen tarihin, okul dışında da desteklenmesi gerekir. Tarihsel roman, özellikle orta öğretimde (lise) okuyan ergenlik dönemindeki gençlerin, ulusal bir tarih bilinci kazanmaları için etkili bir araçtır. Türkiye’de, çeşitli tarihsel dönemleri ele alan pek çok tarihsel romanın yazılmış olması bunların eğitimsel değerlendirmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmada; tarih ile edebiyat ayrımında bir ortak alan ürünü olarak tarihsel roman, tarihsel roman kavramı, tarih bilinci yaratımında tarihsel romanın rolü, ergen ve tarihsel roman ilişkisi, tarih eğitimi açısından tarihsel romanın yeri ve önemi, fayda ve sınırlılıklarıyla ele alınarak tartışılmıştır.
Tarih eğitimi tarih öğretimi okul dışı tarih eğitimi tarihsel roman sosyalleşme özdeşleşme ulusal bilinç
In teaching history not only activities in class but also activities out of school have great importance. The history which has been tought in the school should be supported out side. Historical novel especially for high scholl students who are teenagers is an effective mean to have national historical conciousness. Being written many historical novels in Turkey which are related with different historical ages, leads to evaluate from the point of education. In this study, the term of historical novel, historical conciousness and the role of it creating historical novel, teenagers and historical novel relation
have been held and the importance and the place of historical novel as an activity out of school have been discussed.
Education of history history teaching education of history out of school historical novel socialization identify united conciousness
Other ID | JA75TC72KG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 37 |
Ahmet Yesevi University Board of Trustees