Ülkemizde ilköğretimin amaçlarından biri, her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli olan temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlköğretimde, öğrencilere kazandırılması gereken temel becerilerden biri de sosyal becerilerdir. Bireyin başkaları ile iyi ilişkiler kurmasında, toplumsal kurallara uymasında, sorumluluk yüklenebilmesinde, başkalarına yardım etmesinde, haklarını kullanabilmesinde sosyal becerilerin önemi büyüktür. Çünkü, bireyin içinde yaşadığı toplumun bir üyesi haline gelmesi, toplumun bir parçası olduğunun bilincine varması ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi bireyin sosyal yaşamda gerekli olan sosyal becerileri kazanması ile olanaklıdır. Öğrencilerde sosyal becerilerin geliştirilmesi, pekiştirilmesi ve bu becerilerin değişik ortamlarda uygulamaya dönüştürülmesi ilköğretimin önemli işlevleri arasında yer almaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim öğretmenlerine göre öğrencilere kazandırılması gereken temel sosyal becerilerin neler olması gerektiği saptanmaya çalışılmıştır
One of the objectives of primary school in our country is to furnish students with necessary basic knowledge, skills,
behaviours, and habits to make them good citizens. One of the basic skills that need to be gained by students is social skill in primary education. Social skills have crucial importance for an individual to make good relationship, obey the social rules, take responsibility, help others, and use his/her rights. Because, being a member of society, being conscious that he/she is part of the society and, doing social responsibility can only be come true by individual’s gaining social skills. Improvement, reinforcement of these skills and converting them into practice in different conditions, are important functions of the primary education. In this study, according to primary school teachers, necessary basic social skills that need to be gained by students are tried to be established.
Other ID | JA77RD97CH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 37 |
Ahmet Yesevi University Board of Trustees