Tahsin Yücel Yalan adlı romanında kültürel alanda yaşananküreselleşmenin yadsınmaz bir göstergesi olarak yalan izleğinisorgular; bu sorgulama sırasında dünyanın sahte yüzünü, üniversite yaşamında olduğu kadar günümüz medyasında karşımıza çıkan yalancı kimliğini ortaya koyar. Yazar böyle bir sorgulamada uğraş alanı olan göstergebilimin verilerinden oldukça fazla yararlanarak, romanın yapısını bu alanda tanımlanantemel bir karşıtlık olan olmak/görünmek terimleri üzerinde konumlandırır. Bu çalışmada aşırma eylemine başvuran kişininportresi psikolojinin kimi kuramsal tanımlamalarından yararlanılarak oluşturulacak, roman bağlamında yazınsal bir izlekolarak başköşeye yerleştirilen aşırmanın kökenlerinde hangitemel etkenlerin bulunduğu belirlenecektir
In his Yalan (The Lie) Tahsin Yücel interrogates the theme of
the lie as an undeniable sign of cultural globalization. As he
does so, he exposes the falseness of the world and the identity of
the liar that appears in not only university life but also modern
media. During this interrogation, the author largely uses data
from semiotics, which is also his field of research. He thus establishes
the structure of his novel on the binary opposition, to
be/to appear. This article aims to study the portrait of the plagia- rist by employing certain theoretical definitions provided by
psychology and to identify the main causes underlying plagia- rism, which is a major theme within the context of the novel.
Other ID | JA27MK59JB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 68 |
Ahmet Yesevi University Board of Trustees