Bu makalede, Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme çabaları ve bu çabalarla birlikte tüketim kültüründe yaşanan değişmeler, Batılı mizah
dergilerindeki reklam ve ilanlar üzerinden incelenmiştir. Dalkavuk,
Kalem, Davul, Kartal, Cem ve Kara Sinan dergilerinde yapılan incelemede; ilanların önemli bir kısmının konser, tiyatro, balo, konferans,
sergi gibi etkinliklere; reklamların ise genellikle neşriyata, giyim mağazalarına, makyaj malzemelerine, ev eşyalarına, Fransızca ve resim
derslerine ayrıldığı görülmüştür. Bu bakımdan çalışma, klasik devrin
kanaatkâr Osmanlı insanının, dağılma devrinde gösteriş için tükettiğini; devletin dağılmamak için başlattığı modernleşme hareketlerinin
yüzeysel kaldığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 85 |
Ahmet Yesevi University Board of Trustees