Günümüzde dünya ticaretinin %80’inden fazlası deniz yolu ile yapılmaktadır. Bunun temel nedeni, lojistik maliyetlerin düşük olması ve nakliye sürecinde bürokratik engellerin fazla olmamasıdır. Lakin deniz yoluyla taşımacılık faaliyetleri, çevre kirliliğine neden olması ve denizlerde meydana gelen kazalar sebebi ile ciddi bir eleştiri almaktadır. Dünya ticaretinde kanallar ve boğazlar gibi önemli geçiş yolları bu anlamda daha fazla risk içermektedir. İstanbul Boğazı ’da geçiş yoğunluğu nedeni ile deniz kirliliği ve kaza riski gibi sorunlar ile karşı karşıya kalan geçiş güzergâhlarındandır. Kanal İstanbul projesinin gerçekleşmesi ile İstanbul Boğazı’nın mevcut sorunlarının büyük oranda hafiflemesi beklenmektedir. Konu ile ilgili araştırma yapılırken literatür tarama metodu uygulanmış olup, mevcut veriler ışığında değerlendirme yapılmıştır.
Sayın yetkili kolay. Konunun güncel olması nedeni ile makalemin farkındalık oluşturacağına inanıyorum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.