ADANA’S BRAND PERCEPTION: A METAPHORICAL ANALYSIS
Yıl 2022,
Cilt: 12 Sayı: 1, 223 - 238, 01.07.2022
Gökhan Bak
,
Yusuf Nazlı
,
Esen Bilgili
,
İsmail Gündüz
Öz
In this study, the metaphorical perceptions of the students who received high school education in Adana regarding the concept of Adana were examined. In the study conducted with the phenomenology method, one of the qualitative research methods, face-to-face interviews were conducted with 300 high school students using an interview form consisting of two parts. The 21 metaphors they produced for the concept of Adana were gathered under 5 categories and analyzed by content analysis. It is emphasized through metaphors that Adana province, in addition to its sincere and hospitable nature, also has unbearably warm, undeveloped, disturbing, confused and unreliable features.
Kaynakça
- Ágnes, A. (2009). The use of metaphors in advertising: A case study
and critical discourse analys, The Use Of Metaphors in advertising
argumentum, Kossuth Egyetemi Kiadó (Debrecen), 5, 18-24.
- Akça, O. M. & Şen, Ç.& Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve Sanat Merkezleri
müzik alanı öğrencilerinin müzik kavramına yönelik algılarının belirlenmesi:
Bir metafor analizi çalışması, Afyon Kocatepe Üniversitesi
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (10), 123-145.
- Altunbaş, H. (2007). Pazarlama iletişimi ve şehir pazarlaması “şehirlerin
markalaşması”, Selçuk İletişim, 4 (4), 156-162.
- Arslan, H.& Arslan, P.& Yıldız, K. (2019). Öğretmen ve öğrencilerin kitap
kavramına yönelik metafor algıları, International Social Sciences
Studies Journal, 5 (39), 3771-3782.
- Becan, C. ve Babayeva, V. (2019). Reklamda bir anlatım biçimi olarak
metafor kullanımı: glokal reklamlara yönelik bir alan araştırması,
Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 111-135.
- Çeviker, K. (2019). Turizm faaliyetlerinin yerel halk tarafından nasıl algılandığının
analizi: Adana örneği, Necmettin Erbakan Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
- Demircioğlu, E.& Kantekin, S. (2019). Tarih pedagoji programı öğrencilerinin
tarih kavramına ilişkin inançlarının metafor analizi yoluyla
incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research,
8(1), 332-346.
- Doğan, H. ve Üngüren, E. (2010). İşletmelerde metafor kavramı ve
önemi: yöneticilerin stratejik iletişim ve paylaşım araçları olarak
metaforlar ve etkin kullanım yolları, Uluslararası Alanya İşletme
Fakültesi Dergisi, 2 (2), 61-74.
- Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme sürecinde kentlerin markalaşması ve
“marka kentler”, C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1),
335-355.
- Karamehmet, B. (2017). Metafor ile markaları yönetmek, Atatürk İletişim
Dergisi, 13, 125-148.
- Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009). Kent markası ve marka imajının ölçümü:
Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma, Afyon
Kocatepe Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 11 (2), 113-134.
- Peker, A. E. (2006). Kentin markalaşma sürecinde çağdaş sanat müzelerinin
rolü: kent markalaşması ve kültürel landmark, İstanbul Teknik
Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
- Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip
olduğu metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
- Seven, M.& Karabal, B.& Uludağ, B.& Keleş, M. N.& Kafaoğlu, M. &
Top, S.& İder, Z. B. (2015). Gazetelere haber olan kadın cinayetlerinin
incelenmesi, KASHED, 2 (2), 71-83.
- Sığırcı, İ. (2016). Göstergebilim uygulamaları: metinleri, görselleri ve olayları
okuma, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Torlak, Ö. (2008). Tüketici davranışını anlamada metafor kullanımı:
Postmodern tüketiciyi “sivil itaatsizlik” metaforu ile açıklamak,
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 63-76.
- Uruk, S. (2019). Kent markalaşması kapsamında Adana kenti ile ilgili algıların
belirlenmesine yönelik bir araştırma, Niğde Ömer Halisdemir
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Niğde.
- Yapıcıoğlu, A.& Korkmaz, N. (2019). Öğretmen adaylarının fen ve matematiğe
yönelik algılarının belirlenmesi: metafor çalışması, Akdeniz
Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13 (29), 400-420.
- Yegen, C. (2015). Çocuk cinayeti haberlerinin Türk yazılı basınında sunumu:
Posta gazetesi örneği, Global Media Journal TR Edition,
5 (10), 363-384.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,
10. bs., Ankara: Seçkin Yayıncılık.
ADANA’NIN MARKA ALGISI: METAFORİK BİR ANALİZ
Yıl 2022,
Cilt: 12 Sayı: 1, 223 - 238, 01.07.2022
Gökhan Bak
,
Yusuf Nazlı
,
Esen Bilgili
,
İsmail Gündüz
Öz
Bu araştırmada, Adana’da lise eğitimi alan öğrencilerin Adana
kavramına ilişkin metaforik algıları incelenmiştir. Nitel araştırma
yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) yöntemiyle yapılan
çalışmada, 300 lise öğrencisiyle iki bölümden oluşan görüşme formu
kullanılarak, yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Adana kavramına
ilişkin ürettikleri 21 metafor 5 kategori altında toplanarak, içerik
analiziyle incelenmiştir. Adana ilinin samimi ve misafirperver bir
yapıda olmasının yanı sıra çekilmez derecede sıcak, gelişmemiş,
rahatsız edici, karışık ve güvenilmez özelliklere de sahip olduğu
metaforlar aracılığıyla vurgulanmıştır.
Kaynakça
- Ágnes, A. (2009). The use of metaphors in advertising: A case study
and critical discourse analys, The Use Of Metaphors in advertising
argumentum, Kossuth Egyetemi Kiadó (Debrecen), 5, 18-24.
- Akça, O. M. & Şen, Ç.& Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve Sanat Merkezleri
müzik alanı öğrencilerinin müzik kavramına yönelik algılarının belirlenmesi:
Bir metafor analizi çalışması, Afyon Kocatepe Üniversitesi
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (10), 123-145.
- Altunbaş, H. (2007). Pazarlama iletişimi ve şehir pazarlaması “şehirlerin
markalaşması”, Selçuk İletişim, 4 (4), 156-162.
- Arslan, H.& Arslan, P.& Yıldız, K. (2019). Öğretmen ve öğrencilerin kitap
kavramına yönelik metafor algıları, International Social Sciences
Studies Journal, 5 (39), 3771-3782.
- Becan, C. ve Babayeva, V. (2019). Reklamda bir anlatım biçimi olarak
metafor kullanımı: glokal reklamlara yönelik bir alan araştırması,
Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 111-135.
- Çeviker, K. (2019). Turizm faaliyetlerinin yerel halk tarafından nasıl algılandığının
analizi: Adana örneği, Necmettin Erbakan Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
- Demircioğlu, E.& Kantekin, S. (2019). Tarih pedagoji programı öğrencilerinin
tarih kavramına ilişkin inançlarının metafor analizi yoluyla
incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research,
8(1), 332-346.
- Doğan, H. ve Üngüren, E. (2010). İşletmelerde metafor kavramı ve
önemi: yöneticilerin stratejik iletişim ve paylaşım araçları olarak
metaforlar ve etkin kullanım yolları, Uluslararası Alanya İşletme
Fakültesi Dergisi, 2 (2), 61-74.
- Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme sürecinde kentlerin markalaşması ve
“marka kentler”, C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14 (1),
335-355.
- Karamehmet, B. (2017). Metafor ile markaları yönetmek, Atatürk İletişim
Dergisi, 13, 125-148.
- Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009). Kent markası ve marka imajının ölçümü:
Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma, Afyon
Kocatepe Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 11 (2), 113-134.
- Peker, A. E. (2006). Kentin markalaşma sürecinde çağdaş sanat müzelerinin
rolü: kent markalaşması ve kültürel landmark, İstanbul Teknik
Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
- Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip
olduğu metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
- Seven, M.& Karabal, B.& Uludağ, B.& Keleş, M. N.& Kafaoğlu, M. &
Top, S.& İder, Z. B. (2015). Gazetelere haber olan kadın cinayetlerinin
incelenmesi, KASHED, 2 (2), 71-83.
- Sığırcı, İ. (2016). Göstergebilim uygulamaları: metinleri, görselleri ve olayları
okuma, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Torlak, Ö. (2008). Tüketici davranışını anlamada metafor kullanımı:
Postmodern tüketiciyi “sivil itaatsizlik” metaforu ile açıklamak,
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2, 63-76.
- Uruk, S. (2019). Kent markalaşması kapsamında Adana kenti ile ilgili algıların
belirlenmesine yönelik bir araştırma, Niğde Ömer Halisdemir
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Niğde.
- Yapıcıoğlu, A.& Korkmaz, N. (2019). Öğretmen adaylarının fen ve matematiğe
yönelik algılarının belirlenmesi: metafor çalışması, Akdeniz
Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13 (29), 400-420.
- Yegen, C. (2015). Çocuk cinayeti haberlerinin Türk yazılı basınında sunumu:
Posta gazetesi örneği, Global Media Journal TR Edition,
5 (10), 363-384.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,
10. bs., Ankara: Seçkin Yayıncılık.