Artırılmış gerçeklik (AR), bilgisayar tarafından üretilen sanal içeriği fiziksel dünya ile birleştirerek kullanıcılara zenginleştirilmiş bir deneyim sunar. AR, gerçek zamanlı olarak çalışır ve çevresel faktörlerle etkileşimde bulunur. Özellikle video oyunlarında AR, oyun deneyimini daha gerçekçi ve etkileşimli hale getirir, oyunculara gerçek dünya koşullarını simüle edebilir. AR'nin kullanım alanları sadece oyunlarla sınırlı değildir; eğitimden sağlığa, perakende sektöründen sanayiye kadar birçok alanda uygulanabilir. Sonuç olarak, artırılmış gerçeklik teknolojisi, sanal ve gerçek dünya arasında bir köprü kurarak kullanıcılara etkileşimli, zengin ve duygusal deneyimler sunar. Bu çalışmada, artırılmış gerçeklikle ilgili literatürde yapılan araştırmaların bibliyometrik analiziyle daha kapsamlı bir anlayış elde edilmek hedeflenmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda en çok lisansüstü tezin 2018 yılında yazıldığı gözlemlenmiştir. Çalışmaların çoğunluğu yüksek lisans türünde olup, devlet üniversitesinde yazıldığı tespit edilmiştir. En çok çalışma ise İstanbul Teknik Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaların çoğu fen bilimleri enstitüsü tarafından gerçekleştirilmiş ve en çok ele alınan konunun eğitim ve öğretim olduğu saptanmıştır.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Graphics, Augmented Reality and Games (Other) |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | December 31, 2024 |
| Submission Date | December 5, 2024 |
| Acceptance Date | December 31, 2024 |
| Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi
Journal of Information and Communication Technologies