BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 44 - 50, 01.06.2013

Abstract

The purpose of the present study is to investigate of preschool teachers’ attitudes towards science teaching and adequacies of science activities with respect to some variables. The questionnaires named “attitudes towards science teaching” and “adequacies of science activities” were used to collect data. The participants of the study is 169 preschool teachers working in kindergarten schools in Elaziğ city. The collected data were analyzed by using SPSS 17 package programme, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), arithmetic average, percentage (%), standard deviation and frequency. The results were showed that the attitudes towards science teaching and satisfactoriness about science activities of the preschool teachers did not change according to their seniority and territory that their are working

References

  • Oğuzkan Ş., Oral G. 1993. Okulöncesi Eğitimi. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • MEB. 2012, Okulöncesi Eğitim Programı. Ankara. 3. Aktaş Arnas Y. 2002. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Amaçları, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 6(7): 1-6.
  • Afacan Ö., Selimoğlu A. 2012. Okulöncesi Öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ve bu yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kırşehir İli Örneği), The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8): 1-20.
  • Bandura A. 1997. Self-Efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
  • Yaşar Ş. 1993. Okulöncesi Eğitim Öğrencilerinde Fene Yönelik Duygusal Özelliklerin Geliştirilmesi. 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, pp 140-142.
  • Ekiz D. 2007. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Lisans Yayınevi.
  • Cho H.S., Kim J., Choi D.H. 2003. Early Chilhood Teachers’ Attitudes Toward Science Teaching: A Scale Validation Study. Educational Resaerch Quarterly, 27 (2): 33-42.
  • Ünal Pepele, M. Akman, B, Gelbal S. 2010 “The Adaptation of a scale for preschool teachers’ attitudes towards science teaching” Procedia Social and Behavioral Sciences (2), 2881-2884.
  • Özbey S., Alisinanoğlu F. 2009. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Eğitim Dergisi, 1:1-18, Ankara.
  • Coulson R. 1992. Development of an Instrument for Measuring Attitudes of Early Childhood Educators Towards Science, Research in Science Education, 22:101-105.
  • Alabay E. 2006.İlköğretim Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Fen İle İlgili Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Edu 7.Cilt:2.Sayı:1 13. Özbey S. 2006.
  • Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin
  • Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi), Ankara.
  • Çınar S. 2013. Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Sönmez S. 2007. Preschool teachers’ attitudes toward science and science teaching, Mıddle East Technıcal Universıty, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Karamustafaoğlu S., Kandaz U. 2006. Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1): 65-81.
  • Karamustafaoğlu S., Üstün A, Kandaz U. 2004. Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve doğa etkinliklerini uygulayabilme düzeylerinin belirlenmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Günay Bilaloğlu R., Aslan D., Aktaş Arnas Y. 2008. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 178: 88-104.
  • Parlakyıldız B., Aydın F. 2004. Okulöncesi Dönem Fen Eğitiminde Fen ve Doğa Köşesinin Kullanımına Yönelik Bir İnceleme, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.

Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Tutumlarının ve Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi

Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 44 - 50, 01.06.2013

Abstract

Araştırmanın amacı okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumları ve fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Veri toplama araçları olarak, “Fen Eğitimine Karşı Tutum” ve “Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlilik” ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ ilinde görev yapmakta olan 169 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS 17 paket programı ile t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), aritmetik ortalama, yüzde (%), standart sapma ve frekans (f) kullanılarak yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarında ve fen etkinliklerine karşı yeterliliklerinde mesleki deneyimleri ve görev yaptıkları bölgelere göre anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Oğuzkan Ş., Oral G. 1993. Okulöncesi Eğitimi. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • MEB. 2012, Okulöncesi Eğitim Programı. Ankara. 3. Aktaş Arnas Y. 2002. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Amaçları, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 6(7): 1-6.
  • Afacan Ö., Selimoğlu A. 2012. Okulöncesi Öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ve bu yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kırşehir İli Örneği), The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8): 1-20.
  • Bandura A. 1997. Self-Efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
  • Yaşar Ş. 1993. Okulöncesi Eğitim Öğrencilerinde Fene Yönelik Duygusal Özelliklerin Geliştirilmesi. 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, pp 140-142.
  • Ekiz D. 2007. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Lisans Yayınevi.
  • Cho H.S., Kim J., Choi D.H. 2003. Early Chilhood Teachers’ Attitudes Toward Science Teaching: A Scale Validation Study. Educational Resaerch Quarterly, 27 (2): 33-42.
  • Ünal Pepele, M. Akman, B, Gelbal S. 2010 “The Adaptation of a scale for preschool teachers’ attitudes towards science teaching” Procedia Social and Behavioral Sciences (2), 2881-2884.
  • Özbey S., Alisinanoğlu F. 2009. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Eğitim Dergisi, 1:1-18, Ankara.
  • Coulson R. 1992. Development of an Instrument for Measuring Attitudes of Early Childhood Educators Towards Science, Research in Science Education, 22:101-105.
  • Alabay E. 2006.İlköğretim Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Fen İle İlgili Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Edu 7.Cilt:2.Sayı:1 13. Özbey S. 2006.
  • Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin
  • Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi), Ankara.
  • Çınar S. 2013. Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Sönmez S. 2007. Preschool teachers’ attitudes toward science and science teaching, Mıddle East Technıcal Universıty, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Karamustafaoğlu S., Kandaz U. 2006. Okul Öncesi Eğitimde Fen Etkinliklerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Karşılaşılan Güçlükler. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1): 65-81.
  • Karamustafaoğlu S., Üstün A, Kandaz U. 2004. Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve doğa etkinliklerini uygulayabilme düzeylerinin belirlenmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Günay Bilaloğlu R., Aslan D., Aktaş Arnas Y. 2008. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 178: 88-104.
  • Parlakyıldız B., Aydın F. 2004. Okulöncesi Dönem Fen Eğitiminde Fen ve Doğa Köşesinin Kullanımına Yönelik Bir İnceleme, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hilal Uğraş This is me

Mustafa Uğraş This is me

Erol Çil This is me

Publication Date June 1, 2013
Submission Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 1

Cite

IEEE H. Uğraş, M. Uğraş, and E. Çil, “Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Tutumlarının ve Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi”, Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 44–50, 2013.

Bitlis Eren University
Journal of Science Editor
Bitlis Eren University Graduate Institute
Bes Minare Mah. Ahmet Eren Bulvari, Merkez Kampus, 13000 BITLIS