Çalışmanın amacı, bir problemin birden fazla yolla çözümünü bulmanın getireceği faydaları ve farklı profile
sahip öğrencilerin çoklu yoldan problem çözme becerilerini tespit etmektir. Çalışmaya, İstanbul iline bağlı aynı
dershanenin dört farklı ilçesinde bulunan her bir şubenin 11. sınıfına kayıtlı ve Balıkesir iline bağlı bir ilçede
Anadolu lisesinde 11. sınıfa kayıtlı, sınıflarının en iyisi olan 3’er öğrenci katılmıştır. 15 öğrencinin katıldığı bu
çalışma derinlemesine analiz yapılmasından dolayı nitel araştırma olup durum çalışması özelliği taşımaktadır.
Çalışma için 11. sınıf konusu olan karmaşık sayılar konusu seçilmiştir. Öğrencilere dağıtılan çalışma kâğıtlarında
dört adet karmaşık sayı sorusu yer almaktadır. Her bir soru için mümkün olabildiğince çoklu yoldan problemin
çözümüne ulaşmaları istenmiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler Anadolu ve Özel Fen Lisesi öğrencileridir. Ayrıca
çalışmaya katılan öğrencilerle üç sorudan oluşan yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Çalışma sonucunda, her
soru için üçten fazla yol keşfeden öğrenciye rastlanamamıştır. Öğrenciler birden fazla çözüm yolu denemenin
önemi konusunda farklı düşünceler belirtmişlerdir. Kimi öğrenci çoklu yoldan problem çözmenin gereksiz
olduğunu düşünürken, kimi öğrenciler de çoklu yoldan problem çözmenin önemli olduğu görüşünde
birleşmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Submission Date | January 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 2 |