Bu çalışmada, Low Energy and Low
Carbon-Dioxide Asphalt (Leadcap) ve Pawma-1 ılık karışım asfalt katkı maddeleri
ile Stiren-Butadien-Stiren (SBS) katkı maddesi karışım numunelerinde
denenmiştir. Leadcap %1.5, Pawma-1 %0.35 ve SBS %2 oranlarında kullanılmıştır.
Aynı zamanda sönmüş kirecin ılık karışım asfaltlarda filler olarak kullanımının
nem hasarı dayanımına olan etkileri incelenmiştir. Sönmüş kireç %2 oranında
filler yerine kullanılmıştır. Her bir
karışım türü için 6 adet %7± 0,5 boşluk oranına sahip numune hazırlanmıştır. Bu
boşluk oranını sağlamak için Marshall tokmağı ile numunelerin iki yüzüne 30
darbe uygulanmıştır. Koşullandırılacak numunelere 5 dakika süresince vakum
uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlardan Leadcap ve Pawma-1 modifiyeli ılık
karışım asfaltların çekme dayanımı değerlerinin kontrol numunelerine göre bir
miktar azaldığı görülmüştür. Sönmüş kireç katkısı ile Leadcap ve Pawma-1
modifiyeli ılık karışım asfaltların çekme dayanımı değerlerinin, kontrol
numunelerine göre daha yüksek oranlarda arttığı ve kontrol numunelerine yakın
çekme değerleri oluştuğu görülmüştür. Koşullandırılmış ve koşullandırılmamış
karışımların ITS ve ITSR değerlerine bakıldığında SBS modifiyeli karışımların
en olumlu sonuçları verdikleri görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | February 1, 2019 |
Acceptance Date | May 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |