Research Article
BibTex RIS Cite

Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik

Year 2020, , 204 - 216, 31.12.2020
https://doi.org/10.47130/bitlissos.675597

Abstract

Müzelerde markalaşmayı zorunlu hale getiren en önemli parametre özel müzeciliğin başlaması ve bu müze grubundakilerin sayıca çoğalmaları neticesinde onları ayakta tutacak kendi mali gerçeklerini kontrol altında tutabilme tablosudur. Daha sonra bu oluşuma katılan diğer bir takım kamu müzelerinin rekabetçi atmosferde ön planda olma mücadeleleri ile devam etmiştir. 1980 li yıllarla birlikte liberal ekonomik fikirler ekseninde serbest pazar mekanizmaları yeni rekabet ortamları yaratmıştır. Her firma, kurum, müessese vb. oluşumlar, niteliklerini arttırmak adına kalite ve verim sağlama gibi kavramlara daha fazla yer verme politikalarına gerek duymuşlardır. Bu gereksinimler tanıtım ihtiyacını doğurmuştur. Pazarlamanın en güçlü silahı olan slogan amblem, logo, sembol vb. simgeler markalaşma yolunda atılan önemli adımlardır. Tüketici ( müze ziyaretçileri ) zihninde müze ile ilgili bir algı oluşturma gayesi markalaşmanın temel unsurudur. Müze kullanıcılarında İyi ve olumlu bir intiba oluşturma adına benzerlerinden ayırt edici özellikleri bulunan kalıcı, ilginç ve cazibesi olan müze markası yaratma çabalarının en can alıcı paradigmaları, teknolojik ( Sosyal medya ) imkânlardan da faydalanarak etkili tanıtım yapabilme becerileridir. Hizmet verilen ürün yani müzelerin barındırdığı eserleri insanların mutlaka görmesi gerektiği konusunu bir ihtiyaç haline getirme motivasyonu ilk pazarlama stratejisidir. Müze hizmetlerinin alınıp satılan bir mal gibi düşünülmesi müzelerde markalaşmayı kaçınılmaz kılmaktadır. Günümüzde müzecilikteki yeni uluslararası sermayeli büyük şirketler gibi donanımlı olma zorunluluğu onların küresel dünyada markalaşma çabaları bu çalışmanın amacını teşkil etmektedir.

References

  • Artan, Ç. E. (2014). Etkileşim Düzlemi ve Tüketim Mekânı Olarak Postmodern Müzeler İstanbul’ Da ki Özel Müzeler Üzerine Bir İnceleme s.118 Barker, E. (2006). Müzenin Toplumdaki Yeri: Yeni Tate Galerileri. (Ed. A. Artun). Sanat Müze leri 2 içinde. İstanbul: İletişim Yayınları,149-171. Çeliktel, S. (2008). Markalaşma Süreci ve Stratejilerinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Uzman lık Tezi). Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara. Douglas, M. ve Isherwood B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Çev. Erden Attila Aytekin, Anka ra, Dost Kitabevi. Karadeniz, C. Özdemir, E.(2018). Hangi Müze? Müzecilikte Değişim Ve Yeni Müze bilim, Millî Folklor Dergisi, Yıl 30, Sayı 120, s.160 Kaytan, B.( 2012). Müze pazarlama stratejisinde süreli sergiler, İstanbul bilgi üniversitesi sosyal Bilimler enstitüsü kültür yönetimi yüksek lisans programı, İstanbul Koçak, E. (2011). Müzelerde Marka Yönetimi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensti tüsü, Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı Müzecilik Yüksek Lisans Programı Yüksek Lisan s Tezi, s.42 İnce, M. E. ( 2019 ). KURUMSAL KİMLİK, Konya Ticaret Odası, Etüt Araştırma Servisi, s.2 Moser, Mike. 2004. Marka Yaratmanın 5 Adımı. Mediacat Yayınları, İstanbul Schubert, K. (2004). Küratörün Yumurtası, Çev. Rana Smith, İstanbul, İstanbul Sanat Müzesi Vakfı. Louvre Müzesi Logosu, https://tr.depositphotos.com/72356077/stock-illustration-french-louvre- museum-in-black.html, Erişim: 12.12.2019 (Kurumsal Kimlik Klavuzu, Hatay Marka Kent Konseyi – Antakya, http://www.dogaka.gov.tr/Eri şim :12.12.2019) Stallabrass, J. (2009). Sanat A. Ş. (Çev. E. Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları. Wallace, Morgan A. 2006. Museum Branding: How to Create and Maintain Image,Loyalty and Support. Rowman Altamira ICOFOM, 2010 Key consept, of Museology,( Ed. Edndre Desvalles and Francois Mairesse), Paris: ICOM Internationale, Erişim: https://icom.museum/en/ressource/key-concepts-of-museology/ Erişim :05.01.2020) ICOM Kyoto 2019 /Museums and Local Development An ICOM/OECD Joint Session,http://icom Museum//en/news/icom-kyoto-2019-museum-and-local-development-an-icom-oecd-session/Erişim :05.01.2020 Uralman, H. Okan Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı, https://www.akbanksanat.com/etkinlik/deger-ureten-muzeler-pazarlama-stratejileri )
Year 2020, , 204 - 216, 31.12.2020
https://doi.org/10.47130/bitlissos.675597

Abstract

References

  • Artan, Ç. E. (2014). Etkileşim Düzlemi ve Tüketim Mekânı Olarak Postmodern Müzeler İstanbul’ Da ki Özel Müzeler Üzerine Bir İnceleme s.118 Barker, E. (2006). Müzenin Toplumdaki Yeri: Yeni Tate Galerileri. (Ed. A. Artun). Sanat Müze leri 2 içinde. İstanbul: İletişim Yayınları,149-171. Çeliktel, S. (2008). Markalaşma Süreci ve Stratejilerinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Uzman lık Tezi). Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara. Douglas, M. ve Isherwood B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Çev. Erden Attila Aytekin, Anka ra, Dost Kitabevi. Karadeniz, C. Özdemir, E.(2018). Hangi Müze? Müzecilikte Değişim Ve Yeni Müze bilim, Millî Folklor Dergisi, Yıl 30, Sayı 120, s.160 Kaytan, B.( 2012). Müze pazarlama stratejisinde süreli sergiler, İstanbul bilgi üniversitesi sosyal Bilimler enstitüsü kültür yönetimi yüksek lisans programı, İstanbul Koçak, E. (2011). Müzelerde Marka Yönetimi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensti tüsü, Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı Müzecilik Yüksek Lisans Programı Yüksek Lisan s Tezi, s.42 İnce, M. E. ( 2019 ). KURUMSAL KİMLİK, Konya Ticaret Odası, Etüt Araştırma Servisi, s.2 Moser, Mike. 2004. Marka Yaratmanın 5 Adımı. Mediacat Yayınları, İstanbul Schubert, K. (2004). Küratörün Yumurtası, Çev. Rana Smith, İstanbul, İstanbul Sanat Müzesi Vakfı. Louvre Müzesi Logosu, https://tr.depositphotos.com/72356077/stock-illustration-french-louvre- museum-in-black.html, Erişim: 12.12.2019 (Kurumsal Kimlik Klavuzu, Hatay Marka Kent Konseyi – Antakya, http://www.dogaka.gov.tr/Eri şim :12.12.2019) Stallabrass, J. (2009). Sanat A. Ş. (Çev. E. Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları. Wallace, Morgan A. 2006. Museum Branding: How to Create and Maintain Image,Loyalty and Support. Rowman Altamira ICOFOM, 2010 Key consept, of Museology,( Ed. Edndre Desvalles and Francois Mairesse), Paris: ICOM Internationale, Erişim: https://icom.museum/en/ressource/key-concepts-of-museology/ Erişim :05.01.2020) ICOM Kyoto 2019 /Museums and Local Development An ICOM/OECD Joint Session,http://icom Museum//en/news/icom-kyoto-2019-museum-and-local-development-an-icom-oecd-session/Erişim :05.01.2020 Uralman, H. Okan Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı, https://www.akbanksanat.com/etkinlik/deger-ureten-muzeler-pazarlama-stratejileri )
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Yaşar Özrili 0000-0003-4495-0705

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Özrili, Y. (2020). Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 204-216. https://doi.org/10.47130/bitlissos.675597
AMA Özrili Y. Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. December 2020;9(2):204-216. doi:10.47130/bitlissos.675597
Chicago Özrili, Yaşar. “Müzelerde Markalaşma Ve Kurumsal Kimlik”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, no. 2 (December 2020): 204-16. https://doi.org/10.47130/bitlissos.675597.
EndNote Özrili Y (December 1, 2020) Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 2 204–216.
IEEE Y. Özrili, “Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 204–216, 2020, doi: 10.47130/bitlissos.675597.
ISNAD Özrili, Yaşar. “Müzelerde Markalaşma Ve Kurumsal Kimlik”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/2 (December 2020), 204-216. https://doi.org/10.47130/bitlissos.675597.
JAMA Özrili Y. Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;9:204–216.
MLA Özrili, Yaşar. “Müzelerde Markalaşma Ve Kurumsal Kimlik”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, 2020, pp. 204-16, doi:10.47130/bitlissos.675597.
Vancouver Özrili Y. Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;9(2):204-16.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload